Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ «ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ»

Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ «ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ»

–Απαράδεκτη και καταστροφική η επιδερμική αντιμετώπιση των φαινομένων διαφθοράς

Η πολυετής παραμονή στην εξουσία γεννά, αναπόφευκτα, κυβερνητική φθορά, αστοχίες και συσσωρευμένα προβλήματα. Στην προσπάθειά του να διαχειριστεί αυτήν την κατάσταση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται να έχει αφήσει ελεύθερο το πεδίο στα κυβερνητικά στελέχη να υιοθετήσουν μια εξαιρετικά επικίνδυνη επικοινωνιακή ρητορική: Αυτήν της διαρκούς υποτίμησης της κριτικής. Το κεντρικό αφήγημα που εκπέμπεται είναι ότι οι πολίτες είμαστε μονίμως υπερβολικοί, ότι εστιάζουμε παθολογικά στο αρνητικό παραγνωρίζοντας το θετικό και ότι, τελικά, «δεν έγινε και τίποτα».

Αυτήν τη νοοτροπία την είδαμε να καλλιεργείται σταδιακά. Την είδαμε στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου διαχειριστικά «στραβοπατήματα» και ζημίες εις βάρος του κράτους αντιμετωπίστηκαν σχεδόν ως πταίσματα, με το άρρητο επιχείρημα ότι «ναι μεν υπήρξαν απώλειες ή κλοπές, αλλά όχι και τόσο μεγάλες». Κάθε μέρα που περνάει, ωστόσο, ο πήχης της ανοχής χαμηλώνει κι άλλο. Κάθε στέλεχος νιώθει την άνεση να πάει αυτήν τη ρητορική ένα βήμα παραπέρα, φτάνοντας στην πλήρη κανονικοποίηση της παρατυπίας.

Το αποκορύφωμα αυτής της εξοργιστικής νοοτροπίας αποτυπώνεται πλέον στην προσπάθεια υπεράσπισης της Μισέλ Ασημακοπούλου για τη διαρροή των προσωπικών δεδομένων των ψηφοφόρων. Με χαρακτηριστική ευκολία –και μάλλον με την ανοχή του Μεγάρου Μαξίμου– διακινούνται στον δημόσιο λόγο επιχειρήματα που ουσιαστικά αναρωτιούνται αν ζημιώθηκε κανείς επειδή η κ. Ασημακοπούλου πήρε τα στοιχεία του σε ένα στικάκι.

Γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια να εξισωθεί η κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων από το ίδιο το κράτος με τα ενοχλητικά (ή και παράνομα) διαφημιστικά μηνύματα μιας ιδιωτικής εταιρείας.

Η προστασία των προσωπικών δεδομένων δεν γίνεται να χαρακτηρίζεται υπερβολή. Ο τρόπος με τον οποίο τα στελέχη της εξουσίας αντιμετωπίζουν τους πολίτες προκαλεί οργή. Η αλαζονεία με την οποία θεωρούν ότι μπορούν να καταπατούν τους νόμους, βγάζοντας στο τέλος υστερικούς όσους διαμαρτύρονται, υπονομεύει τα θεμέλια της δημοκρατίας.

Ο πρωθυπουργός οφείλει άμεσα να πατήσει πόδι. Πρέπει να συνειδητοποιήσει και να περάσει το κάθετο μήνυμα στο κόμμα του πως η ρητορική του «δεν έγινε και τίποτα να ψιλοπαρανομούμε» δεν αποτελεί έξυπνη επικοινωνιακή διαχείριση. Είναι μια λογική βαθιά τοξική και, μακροπρόθεσμα, απόλυτα καταστροφική για το κράτος δικαίου και την ίδια τη χώρα.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ