Μπουρλότο στη Ναυπηγοεπισκευή βάζει η Cosco

Μπουρλότο στη Ναυπηγοεπισκευή βάζει η Cosco

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

–Με παράνομες μεθοδεύσεις, επιβάλλει… εξαπλασιασμό στο κόστος των εργασιών που γίνονται στα πλοία


Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς


Μπουρλότο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος βάζει η Cosco, αφού, παρά τις γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και τη σχετική απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, επιμένει να απαιτεί η μεταφορά αποβλήτων που προέρχονται από υδροβολές στα ballast tanks, δηλαδή τις δεξαμενές έρματος των πλοίων, να γίνεται αποκλειστικά από εταιρεία που υποδεικνύει η ίδια, ενώ για την υπηρεσία που προσφέρει ζητά εξαπλάσια αμοιβή από εκείνη που ζητούν άλλες εταιρείες που κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά.

Μέχρι σήμερα, δηλαδή, οι εταιρείες που κάνουν καθαρισμούς και συντηρήσεις των δεξαμενών έρματος όλων των πλοίων (κάποια από αυτά υποχρεούνται να κάνουν τη συγκεκριμένη δουλειά κάθε χρόνο) πληρώνουν για τη μεταφορά των αποβλήτων 500 ευρώ ανά τόνο. Έρχεται, όμως, τώρα η ΟΛΠ ΑΕ και λέει ότι τη μεταφορά των εν λόγω αποβλήτων θα την κάνει μόνο μία εταιρεία που έχει υπογράψει ειδική σύμβαση μαζί της.

Δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα να αναλάβει η συγκεκριμένη εταιρεία αποκλειστικά τη διαδικασία, αν και κάτι τέτοιο παραβιάζει τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού και τις οδηγίες της ΕΕ περί δημιουργίας ολιγοπωλιακών καταστάσεων και καρτέλ, αν η εταιρεία αυτή είχε α­νταγωνιστικό τιμολόγιο.

Διαβάστε επίσης: Στα ύψη τα ενοίκια σε όλη τη χώρα: Τα funds και οι τράπεζες ευθύνονται για τη στεγαστική κρίση

Όμως, επιβάλλει τέλη μεταφοράς των αποβλήτων έξι φορές υψηλότερα σε σχέση με εκείνα που παίρνουν οι υπόλοιπες εταιρείες!

Δηλαδή, εκτοξεύει το κόστος των εργασιών στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη σε δυσθεώρητα ύψη, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να διεκδικήσουν καμία δουλειά.

Αυτό σημαίνει ότι η Ζώνη θα νεκρώσει, 40.000 εργαζόμενοι θα μείνουν στον δρόμο και εκατοντάδες επιχειρήσεις θα κλείσουν. Μιλάμε, δηλαδή, για θανάσιμο πλήγμα σε έναν κλάδο που δίνει ζωή στην εθνική οικονομία και συντηρεί τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας.

Το πιο περίεργο είναι το τάιμινγκ που επέλεξαν οι Κινέζοι

Το πιο περίεργο είναι το τάιμινγκ που επέλεξαν οι Κινέζοι για να τορπιλίσουν τη ναυπηγοεπισκευή στη χώρα μας.

Γιατί ο κλάδος αρχίζει και… ζωντανεύει σε εξαιρετικό βαθμό τα τελευταία χρόνια, τα ναυπηγεία έχουν δουλειές, ενώ είναι σε εξέλιξη και το νέο πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού, που προβλέπει τη ναυπήγηση μεγάλων μονάδων σε ελληνικά ναυπηγεία και, φυσικά, τη συντήρησή τους σε ελληνικές βάσεις. Όλα αυτά τινάζονται στον αέρα και κανένας δεν ξέρει τον λόγο.

ΤΠΚ ΒΛΑΧΑΚΟΣ: Σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού, τύπου Super Vita, ναυπηγημένο στην Ελλάδα/Φωτο: Πολεμικό Ναυτικό

Είναι πολιτικά τα αίτια, είναι οικονομικά, είναι στρατιωτικά, είναι σχεδιασμός της Cosco, για να… πετάξει έξω από το Πέραμα όλες τις ελληνικές εταιρείες;

Ό,τι και να είναι, δεν μπορεί να γίνει. Δεν επιτρέπεται μια εταιρεία, όσο μεγάλη κι αν είναι, να απειλεί να βάλει… μπουρλότο σε ένα ολόκλη­ρο κράτος, και μάλιστα καταπατώ­ντας νόμους και διατάξεις, γνωμοδοτήσεις και αποφάσεις, μόνο και μόνο επειδή έτσι τη… βολεύει.

Τώρα είναι η ώρα του κράτους.

Τώρα είναι η ώρα του κράτους. Τώρα πρέπει να πατήσει πόδι η κυβέρνηση και να πει «ως εδώ και μη παρέκει». Να δώσει στους Κινέζους να καταλάβουν ότι είναι υποχρεωμένοι να πειθαρχούν στην ισχύουσα νομοθεσία και να εφαρμόζουν τις διατάξεις και τις αποφάσεις των οργάνων στα οποία υπάγονται. Και ότι σε τελική ανάλυση δεν μπορούν να καθορίζουν εκείνοι το μέλλον της χώρας ούτε να το υπονομεύουν.

Ενδεικτική της κατάστασης που πάει να δημιουργηθεί είναι η επιστολή που απέστειλε προς την ΟΛΠ ΑΕ, την οποία κοινοποίησε στους αρμόδιους υπουργούς και σε κάθε άλλο, σχετικό με το θέμα παράγοντα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας, στην οποία μεταξύ άλλων επισημαίνονται και τα εξής.

«Με την παρούσα, σάς ενημερώνουμε και διαμαρτυρόμαστε έντονα, αναφορικά στην εν θέματι παράλογη αλλά και έκνομη οδηγία – απόφαση του αρμόδιου τμήματος Περιβάλλοντος της ΟΛΠ ΑΕ, για την μη δυνατότητα παράδοσης των αποβλήτων επισκευής, της πλωτής δεξαμενής σας: Π/Δ ΠEΙΡΑΙΑΣ ΙΙ, σε νόμιμα αδειοδοτημένη εταιρεία επιλογής μας, διαφορετική του υφιστάμενου αναδόχου της ΟΛΠ, κατά πρόδηλη παραβίαση των ανωτέρω ρυθμιστικών διατάξεων, σ.σ.: της ΡΑΛ και του ΝΣΚ.

Επισημαίνουμε ότι, η τιμή που προσφέρει ο ανάδοχός σας, τον οποίο επιμένετε να επιβάλλετε και για τα απόβλητα υδροβολής των ballast tanks της Π/Δ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΙΙ δημιουργεί κόστος που, σύμφωνα με την μεταξύ μας σύμβαση, τελικώς θα επιβαρύνει τον ίδιο ΟΛΠ, κόστος 6πλάσιο αυτού που υφίσταται στην ελεύθερη αγορά.

Η θέση αυτή της ΟΛΠ ΑΕ, προκαλεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με τα κίνητρα από τα οποία εκπορεύεται, αφού σίγουρα αντιστρατεύεται και τα οικονομικά συμφέροντα του Λιμένα που θα υποστεί αναίτια επιβάρυνση. Συγκεκριμένα η τιμή που προσφέρει (ανά τόνο αποβλήτου) ο υφιστάμενος ανάδοχός σας, Antipollution ANE, ανέρχεται σε 3.000 ευρώ/TN, ενώ η τιμή που λάβαμε στην ελεύθερη αγορά, ως επίσημη προσφορά από ανταγωνίστρια εταιρεία, καθόλα νόμιμα αδειοδοτημένη για την μεταφορά και νόμιμη διαχείριση, δεν υπερβαίνει τα 500 ευρώ/TN (Όμιλος EPE SA – Polyeco ΑΕ).

Τέτοιου είδους ανυπέρβλητες χρεώσεις τυγχάνουν Ευρωπαϊκής και παγκόσμιας πρωτοτυπίας, που απόρροια έχουν την αποτροπή πλοίων προς επισκευή στην χώρα μας και κατ’ επέκτασιν την οδήγηση από τον ‘‘Επενδυτή’’ σε αφάνεια των 2.500 Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων μετά των δορυφορικών επαγγελμάτων τους και την ανεργία και καταστροφή των 40.000 εργαζομένων σε αυτές.

Οι δικαιολογίες σας για το Σχέδιο Αποβλήτων πλοίων και τον Κανονισμό της ΟΛΠ ΑΕ στην Ναυπηγοεπισκευή, έχουν προβληθεί και κριθεί ως αβάσιμες στη σχετική απόφαση 180/2020 της Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), όπου κρίθηκε ότι, οι Ναυπηγοεπισκευαστικές Επιχειρήσεις, δεν φέρουν καμία υποχρέωση να παραδίδουν αποκλειστικά τα απόβλητα επισκευής των πλοίων, στο μοναδικό ανάδοχο της ΟΛΠ ΑΕ. Οι αιτιάσεις σας για το Σχέδιο ΟΛΠ ΑΕ, αγνοούν την πρόσφατη γνωμοδότηση 129/2024 της Ολομέλειας του ΝΣΚ, αποδεκτή από τον υ­πουργό Ναυτιλίας και είναι πράξη δεσμευτική για την Διοίκηση, τα ΝΠ∆∆ και τις Ανεξάρτητες Αρχές, σύμφωνα με την οποία, το Σχέδιο Αποβλήτων πλοίων δεν συνεπάγεται δικαίωμα της για την αποκλειστική διαχείριση των εν λόγω αποβλήτων».


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Διαβάστε επίσης: Με πλάγιους τρόπους πάει να κάνει το Πέραμα βάση για πλοία μεταφοράς containers η Cosco



Σχολιάστε εδώ