
Μ. Συρεγγέλα στο «Π»: Η οικονομία μας δεν είναι Monopoly
Της
ΜΑΡΙΑΣ ΣΥΡΕΓΓΕΛΑ
Βουλευτού ΝΔ B2 Δυτικού Τομέα Αθηνών
Με μεγάλη κατάπληξη είδα την Τετάρτη, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, συναδέλφους της αντιπολίτευσης να διατρανώνουν και να κουνάνε το δάχτυλο για το πού θα βρεθούν τα χρήματα προκειμένου να υλοποιηθούν τα μέτρα στήριξης προς την κοινωνία.
Ας μην κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια. Εμείς στη Νέα Δημοκρατία δεν υποστηρίξαμε ποτέ ότι «λεφτά υπάρχουν». Ζήσαμε την εποχή των Μνημονίων, μεγαλώσαμε τα παιδιά μας σε αυτές τις αλγεινές συνθήκες και σίγουρα σε καμιά περίπτωση δεν θα θέλαμε να επιστρέψουμε σε αυτές τις εποχές ή να τις κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας.
Σε αντίθεση με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, εμείς έχουμε απολύτως κοστολογημένα τα μέτρα στήριξης προς τους πολίτες, που εδώ και λίγα 24ωρα αποτελούν νόμο του κράτους. Άλλωστε, αυτά όλα πάντα υπαγορεύονται από τον δημοσιονομικό χώρο που υπάρχει και μας επιτρέπει να τα επιστρέψουμε στην κοινωνία, γιατί εμείς αφουγκραζόμαστε τα αιτήματά της.
Όπως έγινε με την απόφαση του Αρείου Πάγου για τον «νόμο Κατσέλη». Δεν περάσαμε απλά τη ρύθμιση για τους ενήμερους δανειολήπτες του «νόμου Κατσέλη», μια διάταξη που θα προσφέρει σημαντική οικονομική ανάσα σε περισσότερους από 100.000 πολίτες, αλλά αυτή η κυβέρνηση, του Κυριάκου Μητσοτάκη, νομοθέτησε και την αναδρομικότητά της.
Και επιπλέον θεσμοθετήσαμε την έκτακτη ενίσχυση των 150 ευρώ για κάθε παιδί, την αύξηση της ετήσιας ενίσχυσης για συνταξιούχους και ευάλωτες ομάδες στα 300 ευρώ, την επιστροφή ενοικίων και το νέο πρόγραμμα «Κατασκευάζω – Νοικιάζω», τις 72 δόσεις για τις οφειλές στο Δημόσιο αλλά και προς τα ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και την αύξηση του ακατάσχετου τραπεζικού λογαριασμού στα 1.600 ευρώ, τη μείωση από 10.000 ευρώ σε 5.000 ευρώ του ελάχιστου ύψους οφειλής για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό και την παράταση, έως το τέλος του 2026, της δυνατότητας προσφυγής στην Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών. Αυτή η ρύθμιση διευκολύνει χιλιάδες φορολογούμενους να λύσουν εκκρεμότητες χωρίς πολυετείς δικαστικές διαδικασίες.
Με έργα και όχι με λόγια, έχουμε στη φαρέτρα μας ένα ακόμη νομοσχέδιο που στηρίζει οικογένειες, συνταξιούχους, εργαζόμενες και εργαζομένους, αγρότες και οφειλέτες, τον κάθε έλληνα και την κάθε ελληνίδα πολίτη.
Το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ –που ψήφισε «παρών» για τη ρύθμιση σχετικά με τον «νόμο Κατσέλη»– και τα νέα αριστερά κόμματα που έχουν μπει στον πολιτικό χάρτη βλέπουν την εθνική οικονομία ως επιτραπέζιο παιχνίδι, ως Monopoly, και μετακινούν φόρους, αναδιανέμουν πόρους, αυξάνουν κρατικές παρεμβάσεις και υπόσχονται παροχές, λες και ο πλούτος δημιουργείται με πολιτικές αποφάσεις και όχι με επενδύσεις, εργασία, παραγωγή και επιχειρηματικότητα.
Την ώρα που η χώρα χρειάζεται ανταγωνιστικότητα, εξωστρέφεια και παραγωγή νέου πλούτου, η αντιπολίτευση επιμένει σε μια λογική όπου το κράτος καθορίζει σχεδόν τα πάντα.
Ο μέσος Νεοδημοκράτης και η μέση Νεοδημοκράτισσα δεν είναι η ελίτ που προσπαθεί η αντιπολίτευση να δείξει ούτε είναι χαιρέκακοι, όπως υποστηρίζουν ευθαρσώς διάφορα στελέχη. Είναι άνθρωποι από το Περιστέρι, από το Κερατσίνι, από το Χατζή Μεσσηνίας, από τη Ρόδο, την Πάτρα και τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Και γι’ αυτό όλες μας οι πολιτικές στοχεύουν στην ενίσχυση των συμπολιτών μας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και στην ευημερία ολόκληρης της χώρας.