Ακτοπλοΐα: Αυξήσεις μόνο εάν έχουν προηγηθεί μειώσεις

Ακτοπλοΐα: Αυξήσεις μόνο εάν έχουν προηγηθεί μειώσεις

• Δεν τυχαίνει να κατέβουν ποτέ, ακόμα και όταν το πετρέλαιο φτάνει σε ιστορικά χαμηλά.

Με το που έγινε το… τσαφ στον Περσικό Κόλπο και το Ισραήλ χτύπησε με πυραύλους επιλεγμένους στόχους στην Τεχεράνη, άρχισαν να ανεβαίνουν οι τιμές του αργού πετρελαίου, όπως γίνεται κάθε φορά που πλήττεται κάποια σημαντική πετρελαιοπαραγωγός χώρα.

Έτσι, από την πρώτη ώρα του χτυπήματος το πετρέλαιο ανέβηκε κατά 7% – 12%. Και αμέσως άρχισαν στη χώρα μας τα σενάρια για αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, για αύξηση του κόστους των μεταφορών, για απλησίαστα αεροπορικά εισιτήρια κ.λπ.

Και αμέσως άρχισαν οι ανακοινώσεις του αρμόδιου υπουργείου, σύμφωνα με τις οποίες εντατικοποιούνται οι έλεγχοι για να αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας στα καύσιμα, ώστε κάποιος που αγόρασε πετρέλαιο τον περασμένο μήνα, με τη χαμηλή τιμή, να μην το πουλάει τώρα με την τρέχουσα τιμή, που είναι αυξημένη, επειδή ανέβηκε η τιμή του αργού στις διεθνείς αγορές.

Αυτό που κάνει το υπουργείο, βέβαια, είναι σωστό και επιβεβλημένο. Ωστόσο, το επόμενο βήμα, που θα πρέπει να κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας αυτήν τη φορά, θα είναι να απαγορευτεί η αύξηση των ναύλων από τις εταιρείες που πέρυσι, όταν δηλαδή οι τιμές του αργού είχαν καταρρεύσει, δεν τους είχαν μειώσει.

• Αν αυξηθούν τώρα οι τιμές στην ακτοπλοΐα, το καλοκαίρι στα νησιά θα είναι εφιαλτικό,

Γιατί, αν αυξηθούν τώρα οι τιμές στην ακτοπλοΐα, το καλοκαίρι στα νησιά θα είναι εφιαλτικό, αφού ελάχιστοι θα μπορέσουν να τα επισκεφθούν και η σεζόν θα χαθεί, μαζί με την ευκαιρία για μια βαθιά οικονομική ανάσα των κατοίκων τους.

Γιατί το ακριβό εισιτήριο δεν θα χτυπήσει τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα, την Ύδρα, τις Σπέτσες, τη Ρόδο κ.λπ., που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεων των ξένων τουριστών, που έχουν κλείσει από τον χειμώνα τις διακοπές τους σε αυτά, αλλά τα υπόλοιπα νησιά, αυτά που μπορεί να μη ζουν από τον τουρισμό, όπως τα προαναφερόμενα, αλλά ο τουρισμός τους λύνει πολλά οικονομικά προβλήματα του χειμώνα, που οι δουλειές είναι δύσκολες και οι εισπράξεις λιγοστές.

Σε αυτά τα νησιά συνήθως πάνε ντόπιοι τουρίστες ή κάτοικοι του Λεκανοπεδίου ή των μεγάλων αστικών κέντρων, που κατάγονται από αυτά. Αν αυξηθούν τα εισιτήρια στα νησιά αυτά, που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία την νησιωτικής Ελλάδας, το πλήγμα θα είναι καίριο.

Γιατί τα νησιά της πρώτης γραμμής, ακόμα και οι μισοί να μην πάνε από τους τουρίστες που το έχουν ήδη προγραμματίσει, θα καλύψουν τις απώλειες από τους επιβάτες της κρουαζιέρας, που ανέρχονται σε αρκετά εκατομμύρια.

Γιατί τα κρουαζιερόπλοια, ό,τι και να γίνει, θα πάνε. Αν στα υπόλοιπα νησιά, στη Σάμο, στη Λήμνο, στην Αμοργό, στις Σποράδες κ.λπ., δεν πάει κόσμος το καλοκαίρι, οι τοπικές οικονομίες θα κλατάρουν και ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος.

• Όταν πέφτουν οι διεθνείς τιμές του αργού θα μειώνονται και τα κόμιστρα σε όλα τα μέσα μεταφοράς

Για να αποφύγουμε, λοιπόν, τα χειρότερα ως κράτος, είναι αναγκαίο να μην αυξηθούν τα εισιτήρια στην ακτοπλοΐα. Και να καθιερωθεί, ως κανόνας απαράβατος, πως όταν πέφτουν οι διεθνείς τιμές του αργού θα μειώνονται και τα κόμιστρα σε όλα τα μέσα μεταφοράς, για να έχουν μετά, όταν αυξηθούν οι διεθνείς τιμές, το δικαίωμα να τις ανεβάσουν εκείνοι που τα διαχειρίζονται. Γιατί μέχρι τώρα, είτε ανεβαίνουν οι διεθνείς τιμές του αργού, είτε πέφτουν, οι τιμές των εισιτηρίων μόνο ανεβαίνουν.

Δεν τυχαίνει να κατέβουν ποτέ, ακόμα και όταν το πετρέλαιο φτάνει σε ιστορικά χαμηλά.

Αυτό δεν πρέπει κάποτε να αλλάξει;

 


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ