
Έξι έως οκτώ μήνες για μία καταχώριση στο Κτηματολόγιο
Παρά τη μετάβαση του Κτηματολογίου στον ψηφιακό κόσμο, το χρόνιο πρόβλημα των καθυστερήσεων στην καταχώριση πράξεων όχι μόνο παραμένει, αλλά επιδεινώνεται, σημειώνει ο συμβολαιογράφος Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος σε άρθρο του στην ιστοσελίδα workenter.gr.
Πλέον, οι φυσικές ουρές στα κτηματολογικά γραφεία έχουν αντικατασταθεί από ηλεκτρονικές «ουρές», με τους πολίτες και τους συμβολαιογράφους να λαμβάνουν απλώς έναν αριθμό πρωτοκόλλου… και να περιμένουν έως και οκτώ μήνες.
Οι καθυστερήσεις εντοπίζονται κυρίως στο στάδιο του νομικού ελέγχου, όπου σωρεύονται χιλιάδες αιτήματα, χωρίς να υπάρχει το αναγκαίο εξειδικευμένο προσωπικό.
Το πρόβλημα αφορά ακόμη και την ψηφιακή καταχώριση, με τις αιτήσεις να στοιβάζονται στα ηλεκτρονικά συστήματα χωρίς προτεραιοποίηση.
«Η καταχώριση μετά την ηλεκτρονική αίτηση μπορεί να πάρει από 6 έως 8 μήνες. Ο συμβολαιογράφος το μόνο που μπορεί να δώσει είναι ένας αριθμός πρωτοκόλλου», επισημαίνει ο κ. Αναγνωστόπουλος. Τι σημαίνει αυτό για τους πολίτες; Καθυστερήσεις σε μεταβιβάσεις ακινήτων, κληρονομιές, αγοραπωλησίες. Δυσκολίες στην ένταξη σε ρυθμίσεις, δάνεια ή ακόμα και σε ενεργειακές αναβαθμίσεις. Ποιες είναι οι λύσεις; Άμεση ενίσχυση με εξειδικευμένο προσωπικό: Νομικοί και τεχνικοί με γνώση του Κτηματολογίου πρέπει να ενισχύσουν τα γραφεία.
Αποτελεσματική επικοινωνία: Τα γραφεία πρέπει να απαντούν σε emails και τηλεφωνικές κλήσεις, όχι να παραμένουν βουβά. Αναβάθμιση συστημάτων και workflows για να σταματήσει το… μποτιλιάρισμα στις βάσεις δεδομένων.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ