
Αναβάθμιση της Δυτικής Αθήνας
[Ανάλεκτα]
Τέλη του 2026 με αρχές του 2027 θα δοθεί στην κυκλοφορία ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, ο οποίος θα συνδέει όλες τις παραθαλάσσιες περιοχές, από την Ελευσίνα μέχρι τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, με το υφιστάμενο δίκτυο του Προαστιακού, την Αθήνα και το αεροδρόμιο.
Το δίκτυο περιλαμβάνει οκτώ σταθμούς: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.
Ουσιαστικά, πρόκειται για την αναβάθμιση του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής και συγκεκριμένα του Τμήματος Άνω Λιόσια – Νέος ΣΣ Μεγάρων – ΠΣ Μεγάρων, με ανάδοχο τη εταιρεία ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Metlen και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF). Ένα έργο που θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σύμφωνα με κορυφαίους παράγοντες του ΟΣΕ, ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής όχι μόνο θα εξυπηρετεί περιοχές με πληθυσμό που απασχολείται σε βιομηχανίες της ευρύτερης περιοχής, αλλά κατά μήκος του οργανώνεται αυτήν τη στιγμή ένας μεγάλος αριθμός logistics centers, τα οποία θα εξυπηρετηθούν από το τρένο, ενώ παράλληλα θα μειωθεί ο φόρτος των βαρέων οχημάτων που κυκλοφορούν στον άξονα ΠΑΘΕ. Σημειώνεται ότι ένα εμπορευματικό τρένο ισούται με την κυκλοφορία 15 – 20 βαρέων οχημάτων στους οδικούς άξονες.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ