
Λήψη μέτρων και συστάσεις της ΕΕΤΤ στους καταναλωτές για τηλεφωνικές κλήσεις απάτης με τη μέθοδο «Caller ID Spoofing»
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η ΕΕΤΤ έχει γίνει, το τελευταίο χρονικό διάστημα, αποδέκτης πληθώρας αναφορών από συνδρομητές και παρόχους για κακόβουλες τηλεφωνικές κλήσεις, που στοχεύουν στην εξαπάτηση των καλούμενων με τη μέθοδο «Caller ID Spoofing». Για τον λόγο αυτόν, κατόπιν συνεργασίας με την Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας και την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, κάλεσε τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να προβούν σε άμεση φραγή εισερχομένων κλήσεων από το εξωτερικό, όταν αυτές φέρουν ως αριθμό καλούντα συγκεκριμένους γνωστούς τηλεφωνικούς αριθμούς τραπεζικών οργανισμών. Στη σύσταση της ΕΕΤΤ έχει ήδη ανταποκριθεί η πλειονότητα των παρόχων, εφαρμόζοντας σχετική φραγή.
Επισημαίνεται ότι, με τη μέθοδο «Caller ID Spoofing» και τη χρήση προηγμένων τεχνολογικών μέσων, επιτήδειοι πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις, στις οποίες εμφανίζονται ψευδώς ως αριθμοί του καλούντα, γνωστοί αριθμοί τραπεζικών οργανισμών ή κυβερνητικών φορέων, όπως επίσης και άγνωστοι αλλά αληθοφανείς αριθμοί. Η μέθοδος αυτή έχει ως σκοπό την εξαπάτηση των καταναλωτών, καθώς τρίτα πρόσωπα, χωρίς καμία σχέση με τον αριθμό που εμφανίζεται στην αναγνώριση κλήσης, υποδύονται υπαλλήλους των οργανισμών/εταιριών, προσπαθώντας να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία που ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση παράνομων συναλλαγών.
Ως εκ τούτου, η ΕΕΤΤ εφιστά την προσοχή των καταναλωτών, ώστε να παραμένουν σε εγρήγορση, όταν λαμβάνουν κλήσεις από αριθμούς που αποδίδονται σε οργανισμούς ή από αριθμούς που δεν αναγνωρίζουν ή τους φαίνονται ύποπτοι. Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ συνιστά στους καταναλωτές:
ü Να διακόπτουν άμεσα την κλήση και να καλούν τον οργανισμό, από τον οποίο υποτίθεται ότι προέρχεται η κλήση, για να την επιβεβαιώσουν.
ü Να μην δίνουν ποτέ και σε κανέναν ευαίσθητα προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία (π.χ username, κωδικούς χρήσης, αριθμούς καρτών, PIN, OTPs, κ.λπ.), γιατί δεν θα τους ζητηθεί για κανέναν λόγο να αποκαλύψουν τέτοια στοιχεία κατά τη διάρκεια μίας γνήσιας επικοινωνίας με έναν οργανισμό ή Τράπεζα.
ü Να προβαίνουν άμεσα σε αναφορά/καταγγελία της κλήσης απάτης στην Αστυνομία.
ü Να ενημερώνουν το συγγενικό και φιλικό τους περιβάλλον, όταν υποψιάζονται ότι έχουν δεχθεί κλήση απάτης ή ακόμα και να το κοινοποιούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμβάλλοντας στην πληροφόρηση του ευρέος κοινού και την προστασία του από ανάλογα περιστατικά απάτης.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για την προστασία των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ θα συνεχίσει να εξετάζει τη λήψη και νέων μέτρων για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των κακόβουλων κλήσεων απάτης, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία, δεδομένου ότι το εν λόγω θέμα εξαπάτησης με τη μέθοδο «Caller ID Spoofing» έχει λάβει παγκόσμιες διαστάσεις.
- Capital Clean Energy Carriers Corp: Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2025 και ναύλωση δύο δεξαμενόπλοιων LNG (“LNG/C”) υπό κατασκευή
- Κατερίνα Λιόλιου: «Για Την Επόμενη» Το εντυπωσιακό music video για τη νέα επιτυχία της!
- Εντοπισμός και κατάσχεση 194 κιλών ακατέργαστης κάνναβης στη Γλυφάδα
- Λήψη μέτρων και συστάσεις της ΕΕΤΤ στους καταναλωτές για τηλεφωνικές κλήσεις απάτης με τη μέθοδο «Caller ID Spoofing»
- Νέα Αριστερά: Να μην κατασκευαστούν στο Ολυμπιακό Χωριό φαραωνικά εμπορικά συγκροτήματα τύπου Mall αλλά δημόσιες ενοικιαζόμενες κοινωνικές κατοικίες
- Θα μπορούν να μεταβιβάζονται και οι συνεταιριστικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί
- Το MAD καλωσορίζει τη Βασιλική Σουλάνη στη θέση Head of Creative!
- ΑΙΧΜΕΣ: Δανάη…φεύγεις!
- Στο Netflix η “Ζωή” με την Μαρία Καβογιάννη
- Νέο 5ετές σχέδιο από το ΕΚΚΟΜΕΔ