Σύστημα «διαφημιστικού κινδύνου» από Mega και Alter
Όπως είχε αποκαλύψει το «Π» στις 7 Φεβρουαρίου, «οι τηλεοπτικοί σταθμοί και οι διαφημιστικές εταιρείες εξετάζουν ένα σύστημα αξιολόγησης της οικονομικής επιφάνειας των διαφημιζομένων, με τη συνδρομή εταιρείας αξιολόγησης και ασφαλιστικής εταιρείας, με στόχο τη μείωση των επισφαλειών στην εποχή της κρίσης». Κεντρική απόφαση για ασφάλιση των διαφημίσεων μπορεί να μην ελήφθη, αφού δεν προσφέρονται για κοινό ταμείο κανάλια και διαφημιστικές εταιρείες, η αξιολόγηση όμως εντάχθηκε στα τμήματα μάρκετινγκ των καναλιών. Το Mega στην ενημέρωση προς τους μετόχους του παραδέχεται πως εν όψει του πιστωτικού κινδύνου έλαβε μέτρα για «αξιολόγηση των πελατών και επιλογή των κατά το δυνατόν αξιόπιστων και φερέγγυων, μερική λήψη μορφής εγγύησης έναντι της τιμολόγησης και μερική ασφάλιση εισπρακτέων ποσών». Τα μέτρα αυτά είχαν συζητηθεί αναλυτικά, όπως έγραφε πριν από δύο μήνες η στήλη, ανάμεσα στις διαφημιστικές εταιρείες και στα κανάλια. Παρόμοια πολιτική, σε μικρότερη ωστόσο κλίμακα, δηλώνει πως ακολουθεί και το Alter. «Η εταιρεία έχει θεσπίσει κριτήρια για την παροχή πίστωσης στους πελάτες της, η πλειοψηφία των οποίων αφορά μεγάλους πολυεθνικούς, κυρίως διαφημιστικούς οίκους, οι οποίοι αξιολογούνται γενικά ως υψηλής φερεγγυότητας», αναφέρει συγκεκριμένα. Τα κανάλια φοβούνται ότι με τη συνέχιση της κρίσης θα αντιμετωπίσουν την αδυναμία μεγάλων πελατών να πληρώσουν για τη διαφήμισή τους και γι’ αυτό λαμβάνουν τα παραπάνω μέτρα.