Συνεχίζεται το έργο της Παράκαμψης της Στυλίδας με το αρχικό κόστος
Αυτό τονίζει σε επιστολή που μας έστειλε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης, σε απάντηση σχετικού σχολίου μας, δείχνοντας για άλλη μια φορά την ευαισθησία του απέναντι στον Τύπο, που δεν είναι είδος εν ανεπαρκεία, στα υψηλά διαμερίσματα της εξουσίας.
Ο κ. Καλογιάννης, επισημαίνει ότι:
«α) Η υποκατάσταση γίνεται με τις τιμές και τους όρους της αρχικής σύμβασης, συνεπώς δεν θα προκύψει αυξημένο κόστος για τη συνέχιση των υπολειπομένων εργασιών. Αντιθέτως, εάν δεν εγκρίνετο η υποκατάσταση, το υπολειπόμενο έργο θα εκτελείτο με αυξημένο κόστος, δεδομένου ότι θα έπρεπε να κληθούν για τη συνέχιση του έργου (συνέχιση έκπτωτης εργολαβίας), σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, είτε ένας από τους επόμενους κατά σειρά μειοδότες του διαγωνισμού (που είναι οι εταιρείες ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ, οι οποίες προσέφεραν ποσοστά έκπτωσης 36,61% και 32,7% αντίστοιχα, δηλαδή κατά 2,11% και 5,94% μικρότερα της αναδόχου ΑΤΤΙΚΑΤ, που ήταν 38,72%, είτε, αν δεν αποδέχοντο την ανάθεση, θα επακολουθούσε νέα διαγωνιστική διαδικασία που θα απέδιδε με βεβαιότητα προσφορά αυξημένη, δεδομένου ότι έχουν εκτελεστεί από την ΑΤΤΙΚΑΤ οι εργασίες που κατά κοινή παραδοχή αποφέρουν μεγαλύτερο κέρδος στους αναδόχους (π.χ. χωματουργικά), ενώ οι απομένουσες εργασίες (π.χ. μηχανολογικά σηράγγων, ανωδομές γεφυρών), έχουν μικρό περιθώριο κέρδους.
Β) Η αποδοχή της υποκατάστασης επιτρέπει την άμεση συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου. Ενδεχόμενη οριστικοποίηση της έκπτωσης του αρχικού αναδόχου θα προκαλούσε ενδεχόμενες δικαστικές περιπλοκές και ενδεχόμενη αναστολή τής απόφασης έκπτωσης, με συνέπεια την καθυστέρηση της ανάθεσης του υπολειπομένου έργου και της ολοκλήρωσής του. Μια τέτοια καθυστέρηση θα είχε επιζήμιες συνέπειες, λόγω του ημιτελούς του οδικού άξονα (αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων στο μήκος 20 χιλιομέτρων τμήμα του αυτοκινητόδρομου), αλλά και του κινδύνου της χρηματοδότησης του έργου από κοινοτικούς πόρους. Επίσης θα μπορούσε να προκαλέσει την καταβολή αποζημιώσεων του Δημοσίου στον παραχωρησιούχο του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Συνεπώς επείγει και για τον λόγο αυτό η ολοκλήρωση του έργου».