Στα 100.000.000 ευρώ (!) οι απώλειες από την κατάρρευση των κυκλοφοριών

Οι απώλειες αυτές αναλογούν σε ποσοστό μείωσης 12 με 13%. Και το χειρότερο δεν το έχουμε δει ακόμη. Η πρόβλεψη είναι ότι και το 2011 θα υπάρξει ανάλογη μείωση, με την… αισιόδοξη εκτίμηση να κυμανθεί μεταξύ 10 και 12%. Η… ευχή είναι για το 2012 να μην πάνε παρακάτω οι πωλήσεις.
Αιτία της κατρακύλας είναι κατ’ αρχάς ότι περιορίστηκαν οι «αγοραστές» προσφορών – αποτέλεσμα του περιορισμού δαπανών της κάθε οικογένειας, αλλά και από αντίδραση στα άγρια μέτρα (κι αυτό προκύπτει από έρευνα).
Δεν παραγνωρίζεται όμως και το γεγονός ότι έχει μειωθεί η αξιοπιστία των περισσότερων, για να μην πούμε όλων, των μεγάλων εφημερίδων, που πλέον
αγοράζονται όχι για τη δημοσιογραφική ύλη και την πλουραλιστική και αντικειμενική ενημέρωση, αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό για τα δώρα που προσφέρουν – DVD, CD και συνταγές μαγειρικής.
Και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι η πτώση στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι πολύ μικρότερη – σε Αγγλία και Γερμανία οι απώλειες είναι της τάξης του 3 με 4%, σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία πλησιάζουν το 8% και στις άλλες είναι ελάχιστες οι απώλειες. Μεγάλες πάντως είναι στην Αμερική.
Οι εκτιμήσεις από αυτήν την κατάρρευση των πωλήσεων είναι ότι θα προκληθούν εξελίξεις, όπως κλείσιμο εκδοτικών επιχειρήσεων, που ήδη έχουν περάσει πιο πέρα και από το κόκκινο, αλλά και εφημερίδων που σήμερα φυτοζωούν.
Αντίθετα, κατά τις ίδιες εκτιμήσεις, οι «μικρομεσαίες» εφημερίδες θα επιζήσουν, ενώ οι λεγόμενες μεγάλες θα υποχρεωθούν ν’ αλλάξουν πολλές ως τώρα… συνήθειες, να αποκτήσουν αξιοπιστία, που όμως δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη, θέλει… διάθεση και χρόνο, αλλά και όχι δεσμεύσεις… Και βέβαια να προχωρήσουν σε συμμάζεμα και σε κόψιμο των δαπανηρών προσφορών, που ναι μεν ανεβάζουν την κυκλοφορία τους, αλλά δεν φέρνουν και κέρδη στο ταμείο.
Εδώ όμως θα πρέπει να ξεπεραστεί το εμπόδιο -που όμως δεν φαίνεται εύκολο κάτι τέτοιο- εφημερίδων που τουλάχιστον αυτήν τη στιγμή αρνούνται μια συμφωνία για σταμάτημα των προσφορών, όπως το «Πρώτο Θέμα» και η «Real News» του Νίκου Χατζηνικολάου. Ίσως γιατί παίρνουν τη ρεβάνς, πέραν του ότι απ’ αυτό το τσουνάμι πιστεύουν ότι μπορεί να είναι οι κερδισμένοι.
Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μια «εκπαίδευση» των νέων ανθρώπων να μάθουν να διαβάζουν νέα, γιατί αντίθετα με ό,τι νομίζουν πολλοί, και αυτοί που καταφεύγουν πλέον στο νέο μέσο, το διαδίκτυο, έχει διαπιστωθεί ότι ελάχιστα διαβάζουν νέα και περιορίζονται κυρίως στο κουτσομπολιό…
Τα πρακτορεία πήραν τα μέτρα τους
Και τα δύο πρακτορεία, «Άργος» και «Ευρώπη», έχουν ήδη αρχίσει το νοικοκύρεμα για ν’ αντιμετωπίσουν χωρίς δραματικές συνέπειες την κυκλοφοριακή καθίζηση, που πλήττει όλο το κύκλωμα του Τύπου, από τον χαρτέμπορα μέχρι τον εφημεριδοπώλη.


Σχολιάστε εδώ