Ένα χρόνο κλειστή η νέα πτέρυγα του 401 Σ.Ν.!
Μια μερίδα από τα ίδια…
• Στο φύλλο της 25/4/10 αποκαλύψαμε τις χοντρές αρπαχτές που γίνονταν στην ενοικίαση των αμερικανικών πυροσβεστικών ελικοπτέρων ERICSSON S-64.
• Τα ελικόπτερα νοικιάζονταν στο Δημόσιο (2006-2009) από την αμερικανική ERICSSON μέσω της ελληνικής εταιρείας ICSS AE έναντι 4,8 εκατ. ευρώ έκαστο, για μια περίοδο 120 ημερών, δηλαδή 4 ελικόπτερα Χ 4,8 Χ 4 χρόνια = 76,8 εκατ. ευρώ!
• Για φέτος κάποιος από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (παλιό ΥΔΤ), και μπράβο του, παρέκαμψε την ICSS και ζήτησε προσφορά απευθείας από την ERICSSON, και εγένετο θαύμα! Η τιμή κατέβηκε στα 3,2! Έχουμε και λέμε: 4Χ3,2=12,8 εκατ. ευρώ αντί 4Χ4,8=19,2 εκατ. ευρώ. Διαφορά 6,4 εκατ. ευρώ. Κι αν σουμάρουμε τα 4 τελευταία χρόνια: 6,4Χ4=25,6 εκατ. ευρώ.
• Ποιος «τσιμπολογούσε» αυτό το χοντρό μάτσο, που αντιπροσωπεύει περίπου το κόστος 1 Canadair ή 6 μικρών πυροσβεστικών; Ποιος ή ποιοι;
• Να περιμένουμε επέμβαση κάποιου Εισαγγελέα…
• Ακούσαμε όμως και ένα άλλο, εντελώς τρελό. Η συντήρηση 5 κρατικών ελικοπτέρων, τα οποία είναι καθηλωμένα από τις 29 Σεπτεμβρίου 2009, ανατέθηκε στην… ICSS AE, έναντι 700.000 ευρώ. Προφανώς από τους ίδιους που έκαναν το «παιχνίδι» για τις ενοικιάσεις. Και ο χορός καλά κρατεί… Αθάνατη Ελλάς…
Χρυσές ιπτάμενες φούσκες…
• Είναι γνωστή η ιστορία προμήθειας από ΣημιτοΓιάννους, το 2003, των 20 γαλλογερμανικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, με απευθείας ανάθεση, σε τιμή διπλάσια, ναι, διπλάσια, από αυτήν που τα προμηθεύτηκαν οι Φινλανδοί (682 εκατ. ευρώ η πάμπλουτη και υπερήφανη Ελλάς έναντι 340 των πτωχών Φινλανδών, που έκαναν όμως διεθνή διαγωνισμό).
• Είναι γνωστό επίσης ότι τα ελικόπτερα αυτά έπρεπε να είχαν παραδοθεί από το 2007, αλλά εξακολουθούν να μην παραλαμβάνονται λόγω ελαττωμάτων.
• Ουδείς ασχολήθηκε με το θέμα από το 2003 και εντεύθεν, συντεχνία γαρ, πλην του κ. Σπηλιωτόπουλου, που το «άνοιξε» μόλις ανέλαβε τον θώκο το 2004 και διέταξε έρευνα της υπόθεσης σε εξαμελή επιτροπή υπό τον ταξίαρχο κ. Πατρινό.
• Το πόρισμα ήταν καταπέλτης για τις μεθοδεύσεις και τις διαδικασίες προμήθειας, τις τιμές, τα ανύπαρκτα αντισταθμιστικά κ.λπ. Πολλοί έπρεπε να οδηγηθούν στο εδώλιο…
• Ο πρώην υπουργός όμως, επειδή στην υπόθεση ήταν αναμεμειγμένοι πολιτικοί, εκδότες, μεγαλοπρομηθευτές και παντοειδή λαμόγια (ο μεζές ήταν μεγάλος), θεώρησε σκόπιμο να υποβάλει μια εισήγηση-πρόταση στο Μαξίμου / γραφείο πρωθυπουργού.
• Δεν θυμάται όμως ποιος την παρέλαβε. Έκτοτε η τύχη του φακέλου αγνοείται…
• Εσείς, κύριοι Βενιζέλο και Μπεγλίτη, γιατί δεν ψάχνετε το θέμα; Δεν προβληματίζεστε που πληρώσαμε 680 εκατ. ευρώ χωρίς να έχουμε ελικόπτερα τώρα που τα έχουμε ανάγκη;
• Η στήλη έχει στη διάθεσή σας όλα τα τεκμήρια που χρειάζεστε για να λάβετε μάχαιρα…
Το κυνήγι της διαφθοράς
και ο κ. Καστανίδης
• Από τον Οκτώβριο ο κ. Χάρης Καστανίδης κραυγάζει, ιδρώνει, συντάσσει νομοσχέδια και τα ανασυντάσσει για να χτυπήσει τη… λερναία ύδρα… Μας γέμισε υποσχετικές. «Η χώρα δεν αντέχει άλλη ατιμωρησία», ξαναδήλωσε μόλις προχθές. Όμως η διαφθορά είναι μπροστά του και σαρκάζει… Τώρα…
• Τώρα… Στο Πρωτοδικείο Αθηνών υπάρχει ο δυσώδης φάκελος των ΑΩ TOR-M1, που έχει ταφεί από πέρυσι…
• Μόλις προχθές καταγγέλθηκαν από το Μόναχο τα άγρια λαδώματα για τα υποβρύχια
(100 εκατ. ευρώ), τα άρματα LEO, τα πυροβόλα PZH 2000, τις 500.000 ευρώ που τσέπωσε κορυφαίος της τότε ΓΔΕ.
• Ο κ. υπουργός μπορεί να διατάξει ΤΩΡΑ να βγει από το σεντούκι ο φάκελος των TOR-M1, να στείλει ΤΩΡΑ έναν εφέτη στο Μόναχο να ενημερωθεί από τους Γερμανούς, να στείλει ΤΩΡΑ ακόμη έναν άλλον εφέτη να πάρει από τη ΓΔΑΕΕ τους φακέλους υποβρυχίων, αρμάτων κ.λπ. και να τους ψάξει πόντο πόντο, έχοντας οπωσδήποτε δίπλα του δύο εμπειρογνώμονες.
• Στην τελευταία περίπτωση πρέπει να φορούν άπαντες μάσκες, γιατί με το άνοιγμα η βρώμα μπορεί να προκαλέσει λιποθυμίες…
Συγγνώμη, αλλά…
• Υπάρχει διαταγή του ΓΕΣ να μην παραμένουν αξιωματικοί σε θέσεις προμηθειών άνω της διετίας; Ναι ή όχι;
• Αν ναι, γιατί ο κ. ταξίαρχος – διευθυντής της ΔΠΜ / ΓΕΣ παραμένει για τρίτη χρονιά; (Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπαινίσσομαι κάτι εις βάρος του… Αντίθετα, επιχειρώ να τον προστατεύσω.)
• Καλά, οι ιδιώτες-υπάλληλοι που συνήθως στελεχώνουν επιτροπές, θεωρούνται… άγγελοι. Παραμένουν επʼ αόριστον. Οι συνήθεις ύποπτοι είναι οι αξιωματικοί…
***
3Έντονη φημολογία υπάρχει στο Πολεμικό Ναυτικό ότι ουσιαστικά χρέη Αρχηγού εκτελεί ο επανελθών από την αποστρατεία υπαρχηγός του ΠΝ, ο οποίος «λύνει και δένει» στο Ναυτικό. Τελευταία μάλιστα περιοδεύει σε διάφορες υπηρεσίες του Ναυτικού και εκφωνεί ομιλίες. Ήδη επισκέφθηκε τον Σκαραμαγκά και μίλησε στους νέους επαγγελματίες οπλίτες, καθώς και τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων όπου μίλησε στους δοκίμους. Ο πραγματικός Αρχηγός τι λέει;
***
3Αρκετά περίεργα συμβαίνουν στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά ταξίαρχος να είναι «ανώτερος» από υποστράτηγο δεν το ʼχαμε ξαναδεί. Συμβαίνει όμως στην Υγειονομική Υπηρεσία του Ελληνικού Στρατού, όπου ενώ ο διευθυντής Υγειονομικού είναι ταξίαρχος, στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ο διοικητής είναι υποστράτηγος! Οι φήμες λένε ότι κάτι ετοιμάζει ο υποστράτηγος σε συνεννόηση με τον υπουργό του για το μεγάλο αυτό νοσοκομείο, κάτι που θα ξεσηκώσει τους στρατιωτικούς. Αυτά για την ώρα…