Σύγχρονο Θέατρο: «Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα από την Ομάδα Νάμα (trailer)

Σύγχρονο Θέατρο: «Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα από την Ομάδα Νάμα (trailer)

Σύγχρονο Θέατρο

Η Βασίλισσα της Ομορφιάς

του Μάρτιν ΜακΝτόνα

Από την Ομάδα Νάμα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη

Από 6 Νοεμβρίου 2021



«Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα από την Ομάδα Νάμα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, μετά από μια σειρά συνεχόμενων sold out παραστάσεων στο Επί Κολωνώ, επιστρέφει για τρίτη χρονιά, αυτή τη φορά στο Σύγχρονο Θέατρο. 

Δείτε το trailer:  https://www.youtube.com/watch?v=gZhbSm2UHg0&t=1s

To έργο

«Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» (Beauty Queen of Leenan), ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας σύγχρονης δραματουργίας του Ιρλανδού συγγραφέα Μάρτιν ΜακΝτόνα, που ανέβηκε με εξαιρετική επιτυχία στο θέατρο Επί Κολωνώ από το δημιουργικό επιτελείο της Ομάδας Νάμα (Ελένη Σκότη, Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού), θα συνεχίσει και φέτος τις παραστάσεις της στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου. Η παράσταση απέσπασε 3 βραβεία κοινού του Αθηνοράματος (1ο βραβείο Καλύτερης Παράστασης, 1ο Σκηνοθεσίας  και 1ο Γυναικείου ρόλου ενώ είχε υποψηφιότητα σε άλλες 5 κατηγορίες).

Μια τραγωδία για την ανθρώπινη μοναξιά, με μαύρο, διαβρωτικό χιούμορ, με έντονο σασπένς και μεγάλες ανατροπές. Μια βαθιά τομή στη σύγχρονη ζωή, μια ανατομία των σχέσεων με επιθετικό και βίαιο τρόπο αλλά και βαθιές ανθρώπινες ρωγμές, ένα έργο ωμού ρεαλισμού αντίστοιχο του in yer face theatre που αναπτύχθηκε στη Μεγάλη Βρετανία τη δεκαετία του ‘90.

Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ιρλανδίας στις αρχές της δεκαετίας του ’90 δύο γυναίκες ζουν μόνες τους: η ηλικιωμένη αυταρχική Μαγκ Φόλαν και η 40χρονη κόρη της Μωρήν, η οποία την φροντίζει. Η σχέση τους είναι μια σχέση αγάπης και μίσους, που κάνει τη συμβίωσή τους σχεδόν αφόρητη σε έναν ανελέητο αλληλοσπαραγμό. Τη ζωή τους θα ανατρέψει η εμφάνιση του Πάτο Ντούλυ, ενός άνδρα που επιστρέφει για λίγο στην πόλη του και έχει πάντα στο μυαλό του, είκοσι χρόνια τώρα, την Μωρήν ως τη βασίλισσα της ομορφιάς της μικρής τους πόλης. Είναι ουσιαστικά η τελευταία ευκαιρία της Μωρήν να αγαπήσει και να αγαπηθεί.

Η παράσταση της Ομάδας Νάμα αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την αξία του αριστουργήματος τού Μάρτιν ΜακΝτόνα που θέτει θεμελιώδη ζητήματα με την έντονη, ασυμβίβαστη και εξαιρετικά γοητευτική γραφή του.


Έγραψαν για την παράσταση

Στα χέρια της Ελένης Σκότη ένα έργο που δεν προσφέρει κάποια λύτρωση έγινε υψηλό, δηλαδή λυτρωτικό, θέατρο. Τίποτα δεν περισσεύει και τίποτα δεν λείπει από την παράστασή της. Όλα προκύπτουν από την καλοδουλεμένη σκηνοθεσία, που δεν βροντοφωνάζει την παρουσία της. Η Σκότη σκάβει κάτω από την επιφάνεια της απαιτητικής ιστορίας –αβανταδόρικης μόνο εκ πρώτης όψεως–, ξεπερνάει το σκόπελο του ψευδο-ρεαλισμού και φτάνει στην ουσία της σκηνικής αλήθειας. Ξέρει ότι έχει να κάνει με ένα έργο σχέσεων κι ερμηνειών, κι εκεί εστιάζει. Γι’ αυτό και απολαμβάνουμε αυτό το αποτέλεσμα σε μία από τις ευλογημένες στιγμές που οι –πράγματι ικανότατοι– ηθοποιοί εξελίσσονται ακόμη περισσότερο χάρη στη σκηνοθετική συνθήκη.
—  Αθηνόραμα, Τόνια Καράογλου, 29/10/2020

Η Σοφία Σεϊρλή και Αγορίτσα Οικονόμου, είναι απλώς καταπληκτικές, δεν περιγράφεται η ταύτισή τους με τους χαρακτήρες που υποδύονται. Βάθος, συνέπεια, μεστή ερμηνεία, όλα εκφράζουν ένα ντουέτο ήθους και ολοκληρωμένης υποκριτικής ποιότητας. Είναι γήινες, εύστοχες, ατόφιες, σκηνικά πληθωρικές, δηκτικές, διάφανα εκδικητικές και συντονισμένες. Έτσι γονιμοποιούνται με ευθυβολία και ευχέρεια τόσο η κύρια ιδέα, αλλά και τα επί μέρους συνημμένα νοηματικά θέματα. Η συνάντησή των δύο αξιόλογων ηθοποιών μπορεί άνετα να θεωρηθεί ως μία ευτυχής καλλιτεχνική συνεύρεση. Αξιοπρόσεκτη η παρουσία του Γιώργου Κατσή που υποδύεται τον αθυρόστομο Ρέι, αδελφό του Πάτο. Ο νεαρός ηθοποιός είναι πολύ καλός στο ρόλο του, αυθόρμητος, διεισδυτικός και σκηνικά εύκαμπτος. Άνετα κερδίζει την προσοχή του κοινού.
—  www.Culturenow, Ζωή Τόλη, 30/12/20219

Η σκηνοθεσία της Ελ. Σκότη είναι φανερό αποτέλεσμα μακρόχρονου κόπου και προσπάθειας, υποδειγματική, ρεαλιστική, εξαιρετική. Τα σκηνικά και τα Κοστούμια του Γ. Χατζηνικολάου τονίζουν θαυμάσια τη δυστυχία του περιβάλλοντος. Οι Φωτισμοί του Αντ. Παναγιωτόπουλου εξυπηρετούν αποτελεσματικά την παράσταση. Οι Μουσικές επιλογές του Στ. Γιαννουλάκη πάρα πολύ σωστές. Κάτι σημαντικό μια και παίζουν ουσιαστικό ρόλο στο έργο. Όλοι ανεξαιρέτως οι ηθοποιοί ερμηνεύουν τους ρόλους τους με εξαιρετική εκφραστική δύναμη… Θαυμάσια δουλειά από την Ομάδα Νάμα. Η καλύτερη παράσταση, από αυτές που παρακολούθησα μέχρι τώρα, στην φετινή χειμερινή θεατρική σεζόν.
—  www.mytheatro.gr, Στέλιος Αντωνιάδης

Η σκηνοθεσία έχει κάτι τόσο φίνο, που μοιάζει να μην είναι καν ορατή. Η Ελένη Σκότη, ακολουθώντας τον δρόμο του ρεαλισμού, καθοδηγεί τους ηθοποιούς της σε σπουδαίες ερμηνείες, κρατά το σασπένς, πριμοδοτεί ένα σχεδόν πανκ αισθητικής χιούμορ, αναδεικνύει τις συνεχείς ανατροπές στην αντίληψή μας για το ποιος είναι τελικά ο θύτης και ποιο το θύμα, φωτίζει με μια αναπάντεχα ποιητική ματιά τον χρόνο που δεν περνά, την πλήξη της βαλτωμένης επαρχιακής ζωής, την αιώρηση των ανθρώπων που έχουν μάθει να κοιτούν μπροστά με το βλέμμα κολλημένο πίσω μακριά… Είναι φορές που η μεταμόρφωση ενός ηθοποιού είναι τόσο πλήρης, τόσο βαθιά που αισθάνεσαι ότι δεν υποδύεται αλλά είναι. Αυτήν τη σπάνια ποιότητα διαθέτουν οι υπέροχες ερμηνείες της Σοφίας Σεϊρλή (Μαγκ) και της Αγορίτσας Οικονόμου (Μωρήν).
—  www.elculture.gr, Σοφία Ευτυχιάδου, 14/1/2020

Η Σοφία Σεϊρλή παίζει σαν να βρίσκεται στο σπίτι της, στον φυσικό της χώρο. Με το καλημέρα σας είναι η τυραννική Μάγκι. Η ηθοποιός υποδύεται την Μάγκι, απεκδυόμενη την φυσική γοητεία της, μεταμορφωμένη επιτυχημένα σε έναν γονέα-δυνάστη. Δίπλα της η Αγορίτσα Οικονόμου, καταφέρνει να χτίσει μία περίπλοκη ηρωίδα, εμφυσώντας στον ρόλο μία μαγική ευαισθησία, που την καθιστά συμπαθητική και όχι αναξιοπαθούσα. Ο Γιώργος Κατσής έχει το δύσκολο έργο να υποδύεται έναν ρόλο, που βρίσκεται κόντρα σε όλους τους άλλους. Η νευρικότητά του φαντάζει οργανική. Ο πολύ καλός θίασος σε κάνει να θες να ανέβεις στην σκηνή και να επιβάλλεις το happy end.
—  www.apotis4stis5.com, Κωστής Μπίτσιος

Η Ελένη Σκότη αναδεικνύει μοναδικά αυτό το ρεαλιστικότατο σκληρό δράμα, οδηγώντας τους ηθοποιούς της σε εντυπωσιακά ειλικρινείς ερμηνείες, αφήνοντας πάντα ένα παράθυρο ανοιχτό στο «μαύρο χιούμορ», μέσα στο οποίο σφαδάζει η δραματική κατάσταση των τεσσάρων ηρώων. Η σκηνοθεσία δημιούργησε μια παράσταση με εξαιρετική ατμόσφαιρα κι εντυπωσιακό ρυθμό κερδίζοντας την προσοχή και του πιο απαιτητικού θεατή, επιτυγχάνοντας την ενσυναίσθηση με όλους τους χαρακτήρες, θύτες ή θύματα σ’ ένα γαϊτανάκι ανεκπλήρωτων ονείρων και κατεστραμμένων ζωών, που βυθίζει τους πάντες στο στροβίλισμά του. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και με το καστ της παράστασης και οι τέσσερις ηθοποιοί δικαιώνουν, με την υποκριτική τους δεινότητα, τους χαρακτήρες του έργου.
—  www. Texnes-plus.gr, Γιώτα Δημητριάδη

H παράσταση είναι μια πραγματική αποκάλυψη. Μια παράσταση τόσο ζωντανή που μπορεί να σας κάνει να γελάσετε, να σας ραγίσει την καρδιά και ίσως ακόμη και να σας κάνει να αισθανθείτε φρικτά ως άνθρωποι, παρακολουθώντας ολόκληρο τον κόσμο της Μωρήν, μαζί με τα όνειρα και τις προσδοκίες της, να διαλύεται μπροστά στα μάτια σας.
—  www.Catisart.gr, Ειρήνη Αϊβαλιώτου

Ένας σαρωτικός λυγμός για την ανθρώπινη μοναξιά και την ανάγκη της αγάπης. Οι σπουδαίες Σοφία Σεϊρλή και Αγορίτσα Οικονόμου που δεν αφήνουν ούτε μια χαραμάδα του βλέμματος και του νου μας να βρουν διαφυγή, δίνουν ένα διπλό ρεσιτάλ ερμηνείας, μια θλιμμένη και άγρια μπαλάντα πολλαπλών ψυχικών μεταπτώσεων και μεταμορφώσεων που θα θυμόμαστε για καιρό.
— www.globalview.gr, Ίρις Κρητικού

Στοχεύοντας στον σκοτεινό πυρήνα του έργου και στις σάρκινες ερμηνείες των ηθοποιών, η Ελένη Σκότη μας παραδίδει, για άλλη μια φορά, μια εξαιρετική, ρεαλιστική παράσταση.
— www.topontiki.gr, Ελένη Πετάση

Εν κατακλείδι στο Θέατρο επί Κολωνώ είδα μία εξαιρετική παράσταση, ένα σύγχρονο δράμα, ένα σκληρό, ανελέητο παιχνίδι αλληλοεξόντωσης μεταξύ μάνας και κόρης. Μια παράσταση που ταρακουνά συνειδήσεις, σε βάζει σε σκέψεις για τις ωμότητα των ανθρωπίνων σχέσεων, με εξαιρετικές ερμηνείες και των τεσσάρων ηθοποιών. Μια παράσταση που δίκαια ανήκει στις κορυφαίες της φετινής θεατρικής σεζόν.
— www.theaterproject365.wordpress.com, Βίβιαν Μητσάκου

Θα προβληματιστείς, θα γελάσεις, θα θυμώσεις, θα χρησιμοποιήσεις μεγάλο κομμάτι της παλέτας των συναισθημάτων σου, βλέποντας αυτήν την παράσταση και μέρες μετά. Αν θες να μπεις σε αυτή τη διαδικασία και σε ιντριγκάρουν τέτοιες “αποστολές”, ‘Η Βασίλισσα της Ομορφιάς’ είναι η παράσταση που ψάχνεις!
— www.sinwebradio.com, Theodore a.k.a. Evil Chef

Ζεστό, βαθύ, συγκινητικό, ατμοσφαιρικό, ρεαλιστικό και ανθρώπινο δεν αφήνει ανεπηρέαστο κανέναν θεατή ο οποίος παρακολουθεί την παράσταση με αμείωτη ένταση από την αρχή μέχρι το τέλος.
— www.pastafloramag.gr

«Η Βασίλισσα ης Ομορφιάς» είναι ένα τελετουργικά σκληρό παιχνίδι αλληλοεξόντωσης, μέσα σε μια κανιβαλική συγκατοίκηση. Απαιτεί μεγάλα αποθέματα ψυχικής και σωματικής αντοχής. Δύο γυναίκες αλληλοσπαράσσονται με όλους τους δυνατούς τρόπους και δυο αμήχανοι άντρες προσπαθούν να εξισορροπήσουν τις αρνητικές δυνάμεις που διαχέονται μέσα σε μια ατμόσφαιρα συνεχών αντιπαραθέσεων. Ο συγγραφέας μίλησε, η σκηνοθέτης δίδαξε, ο θίασος βίωσε, ο θεατής έκρινε. Το αποτέλεσμα μοναδικό για μία παράσταση με θετικό πρόσημο.
—  www.onlytheater.gr, Ντίνα Καρρά

Υπάρχουν κι εκείνες οι παραστάσεις που κάνουν focus στους ηθοποιούς τους και επενδύουν συνειδητά πάνω στις ερμηνείες. Για παράδειγμα, «Η βασίλισσα της ομορφιάς», η τελευταία παραγωγή του Επί Κολωνώ σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη. Με την Αγορίτσα Οικονόμου στο ρόλο της ποδοπατημένης 40χρονη κόρης του Μάρτιν ΜακΝτόνα σ’ ένα λασπωμένο χωριό της ιρλανδικής επαρχίας. Και την Σοφία Σεϊρλή να μπαίνει – κυριολεκτικά – στα ρούχα της αυταρχικής μάνας που μοιάζει να μην έχει ίχνος τρυφερότητας για το παιδί της. Το, έτσι κι αλλιώς, δυνατό έργο σχέσεων του ΜακΝτόνα παίρνει βάθος εξαιτίας της, μεταξύ τους σκηνικής σχέσης, όσο και της καθεμιάς ξεχωριστά. Η παράσταση τους οφείλει πολλά.
— www.monopoli.gr

Η παράσταση τελειώνει και ο θεατής νιώθει ότι διάβασε ένα καλό βιβλίο μέσα σε ενενήντα λεπτά. Μια συμπαγής και προσεγμένη δουλειά.
— www.in2life.gr, Δημήτρης Γλύστρας

«Η βασίλισσα της ομορφιάς»: Εξαιρετικό in-yer-face θέατρο.
— Κυριακάτική Δημοκρατία, Γιώργος Παπαγιαννάκης

This slideshow requires JavaScript.


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μετάφραση: Η ομάδα των συντελεστών
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά, Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική & Επιμέλεια ήχου: Στέλιος Γιαννουλάκης
Φωτογραφίες: Μαρία Αναματερού, Γιώργος Χατζηνικολάου
Τρέιλερ: Αποστόλης Κουτσιανικούλης
Διεύθυνση παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα

ΠΑΙΖΟΥΝ
Σοφία Σεϊρλή, Αγορίτσα Οικονόμου, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Γιώργος Κατσής


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Νέος κύκλος παραστάσεων
Από 6 Νοεμβρίου 2021

ΗΜΕΡΕΣ – ΩΡΕΣ
Τετάρτη 21.15 , Πέμπτη  21:00 , Σάββατο 18:15 , Κυριακή 18:15

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Από 10€ έως 18€

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110 λεπτά χωρίς διάλειμμα

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
VIAVA: https://www.viva.gr/tickets/theater/h-vasilissa-tis-omorfias


Μέτρα λειτουργίας του Θεάτρου:

Το Σύγχρονο Θέατρο λειτουργεί ως covid free χώρος και υποδέχεται θεατές που έχουν εμβολιαστεί και με τις δύο δόσεις του εμβολίου κατά του COVID-19 ή έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου. Κατά την είσοδο θεατών (από 12 ετών και άνω) στον χώρο του θεάτρου, θα γίνεται έλεγχος πιστοποιητικού εμβολιασμού καθώς και πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Η προσέλευση ανήλικων έως 11 ετών προϋποθέτει την επίδειξη υπεύθυνης δήλωσης των γονέων για τη διενέργεια self test. Όλο το προσωπικό του θεάτρου θα είναι πλήρως εμβολιασμένο.

Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του θεάτρου και κατά την διάρκεια της παράστασης. Συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 45 -30 λεπτά πριν από την έναρξή της, για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού.

Έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την ασφαλή διεξαγωγή των παραστάσεων που αποσκοπούν στην προστασία των θεατών κατά την είσοδο, παραμονή και έξοδο από το θέατρό μας. Ζητάμε την κατανόηση και την συνεργασία σας προκειμένου να μπορούμε να εφαρμόσουμε τα προβλεπόμενα από τις αρμόδιες αρχές μέτρα.


ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ
Ευμολπιδών 43-45, Κεραμεικός
Τ.:  2103464380
www.sychronotheatro.gr
info@sychronotheatro.gr
Fb: https://www.facebook.com/sychronotheatro.official


Σχολιάστε εδώ