Κυρ. Ιωαννίδης στο “Π”: Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι δίκαιος γιατί αφορά τη μόρφωση των παιδιών του λαού!

Κυρ. Ιωαννίδης στο “Π”: Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι δίκαιος γιατί αφορά τη μόρφωση των παιδιών του λαού!

Του
ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
Μέλους της Κεντρικής Επιτροπής,
Υπεύθυνου του Τμήματος Παιδείας του ΚΚΕ


Οι εκπαιδευτικοί, με τη μεγάλη τους συμμετοχή στην απεργία και τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις τους, αρνούνται να γίνουν γρανάζι στα αντιδραστικά, αντιπαιδαγωγικά σχέδια της κυβέρνησης για ένα σχολείο των κοινωνικών φραγμών και διακρίσεων, για ένα σχολείο που θα αναγκάζει τους γονείς να βάλουν περισσότερο το χέρι στην τσέπη.

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται έχουν την αμέριστη στήριξη των γονιών, συναντιούνται στους δρόμους με τους μαθητές τους, δέχονται την αλληλεγγύη των εργατικών σωματείων, γιατί η σύγχρονη κοινωνική απαίτηση για τη μορφωτική πρόοδο είναι συνυφασμένη με την πάλη για τη στήριξη του έργου των εκπαιδευτικών, με τον αγώνα για να σταθούν όρθιοι και όχι σκυφτοί, μέσα και έξω από τη σχολική τάξη.

Στο υποκριτικό και ψευδεπίγραφο σύνθημα της κυβέρνησης «αυτός που αξιολογεί, αξιολογείται» το ΚΚΕ αντιπαραθέτει την ανάγκη «αυτός που μορφώνει, να βοηθιέται ουσιαστικά».

Εδώ και χρόνια, όλες οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα χρησιμοποιούν με υποκριτικό τρόπο την έννοια της αξιολόγησης για να κρύψουν τις εγκληματικές τους ευθύνες για την κατάσταση του δημόσιου σχολείου. Όμως οι εκπαιδευτικοί κάθε μέρα αποτιμούν τη δουλειά τους, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουν σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Και μάλιστα αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που πρέπει να στηριχθεί από το κράτος.

Με την πολιτική τους, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και όλα τα κόμματα που συμμετείχαν στις αντιλαϊκές κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας έχουν δημιουργήσει το ακόλουθο απαράδεκτο τοπίο, που θέτει εμπόδια και φραγμούς στη μόρφωση των μαθητών, δυσκολεύοντας τη δουλειά των εκπαιδευτικών:

-Οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν μειωθεί συνολικά 1,8 δισ. τα τελευταία 11 συνεχόμενα χρόνια.
-Το 30% των σχολικών κτιρίων είναι 50ετίας.
-70% είναι η περικοπή των κρατικών κονδυλίων για τη σχολική στέγη.
-Οι γονείς δίνουν από την τσέπη τους 1,2 δισ. ευρώ τον χρόνο στην ιδιωτική εκπαίδευση.
-700.000 μαθητές και μαθήτριες φοιτούν σε τμήματα 21 – 30 μαθητών.
-Το 25% των μαθητών δεν μπόρεσε να πάρει μέρος στην τηλεκπαίδευση.

Αυτήν την περίοδο μάλιστα, σε συνθήκες πανδημίας, το υπουργείο Παιδείας προωθεί συγχωνεύσεις τμημάτων, με αποτέλεσμα να στοιβάζονται οι μαθητές σε 27άρια και 28άρια τμήματα!

Η διαχρονική πείρα από τις εξελίξεις στην εκπαίδευση αποδεικνύει ένα πολύ σημαντικό γεγονός: Μπορεί οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί Παιδείας να αλλάζουν, αλλά στα συρτάρια μένουν οι ανεξόφλητες πολιτικές επιταγές που αφήνει ο ένας στον άλλον, για να συνεχιστούν οι κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΟΣΑ, του ΣΕΒ κ.ά. για ένα σχολείο δήθεν αυτόνομο, αλλά στην ουσία περισσότερο εξαρτημένο από τις τσέπες των γονιών και δεσμευμένο στις συνολικές κοινωνικές ανισότητες. Σε αυτόν τον στρατηγικό στόχο δεν υπάρχει καμιά διαφωνία, όμως αυτός είναι η πηγή των αντιδραστικών αλλαγών στα σχολεία. Και γι’ αυτόν τον λόγο όλα τα Μνημόνια (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ) που ψηφίστηκαν έθεταν τη δέσμευση και τη σαφή κατεύθυνση για εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης.

Απέναντι στον ενωμένο αγώνα των εκπαιδευτικών η κυβέρνηση επιστρατεύει τον αυταρχισμό και το ψέμα! Επικαλείται το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί είναι κρατικοί υπάλληλοι και γι’ αυτό δεν μπορούν να εναντιώνονται σε έναν νόμο του κράτους, πατώντας στο αντιδραστικό πλαίσιο του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, αλλά και την τιμωρητική τροπολογία, που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και καταργήθηκε κάτω από την πάλη των εργαζομένων, αλλά επαναφέρεται από την κυβέρνηση της ΝΔ.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε λόγο να αγωνίζονται ενάντια σε έναν νόμο του κράτους, γιατί αυτός ο νόμος είναι άδικος, είναι ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους!

Σήμερα είναι η ώρα της αλληλεγγύης, για να ηττηθεί η προσπάθεια τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών.

Να δυναμώσει η πάλη ενάντια στο αντιδραστικό περιεχόμενο της λεγόμενης «αξιολόγησης» και όλων των νόμων που έχουν φέρει συνολικά οι παλιές και νέες κυβερνήσεις.

Να συνεχιστεί η παρεμπόδιση του νόμου της κυβέρνησης της ΝΔ, με όλες τις μορφές και όλα τα μέσα, αγκαλιάζοντας όλο και περισσότερους.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ