Η έναρξη της σχολικής χρονιάς: Προβληματισμοί και προτάσεις

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς: Προβληματισμοί και προτάσεις


Του
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΣΟΥΧΛΟΥ
Προέδρου ΟΛΜΕ


Απομένουν πλέον δύο εβδομάδες για την έναρξη του σχολικού έτους και τρεις για την έναρξη των μαθημάτων. Ωστόσο, λόγω των εξελίξεων με την πανδημία, κανείς δεν γνωρίζει ακόμη τον τρόπο πραγματοποίησης των μαθημάτων.

Οι εξελίξεις με την πορεία της στη χώρα μας και η αύξηση των κρουσμάτων που παρατηρείται τις τελευταίες μέρες ενδεχομένως να οδηγήσει το ΥΠΑΙΘ στην απόφαση να συνεχιστούν τα μαθήματα με τη διαδικασία που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Μάιο και Ιούνιο, δηλαδή με την εκ περιτροπής προσέλευση των μαθητών και μαθητριών. Υπάρχει όμως δυστυχώς και το σενάριο να μην είναι δυνατόν να ανοίξουν τα σχολεία και να οδηγηθούμε πλέον στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Παράλληλα, υφίσταται ο κίνδυνος για χρονικά διαστήματα σε ορισμένες περιοχές της χώρας μας να λαμβάνονται αυστηρά μέτρα που θα καταστήσουν αδύνατη τη λειτουργία των σχολικών μονάδων στις περιοχές αυτές. Η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί περί τα τέλη Αυγούστου με βάση τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα. Η υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει, ακόμα και πρόσφατα, ότι θα καλέσει τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για να τις ενημερώσει αλλά και να διαβουλευτεί μαζί τους για το μείζον αυτό θέμα.

Υπάρχουν τέσσερα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων, το τελευταίο είναι και το πλέον αισιόδοξο, δηλαδή όλα να λειτουργήσουν όπως γίνονταν μέχρι και τα μέσα Μαρτίου. Όποια λύση και αν επιλεγεί, είναι σίγουρο πως οφείλει να συνοδεύεται με αυστηρότατα μέτρα υγειονομικής προστασίας, καθώς είναι πιθανόν η λειτουργία των σχολικών μονάδων να εναλλάσσεται ανάλογα με τις επιδημιολογικές συνθήκες. Αυτό που διαφαίνεται είναι πως η χρήση της μάσκας θα είναι υποχρεωτική στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Από τους ειδικούς θεωρείται ως το πλέον απαραίτητο προαπαιτούμενο. Βρισκόμαστε λοιπόν ενώπιον μιας νέας καθημερινότητας αλλά και νέων συνθηκών που επιτάσσουν σημαντικότατες αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η ομοσπονδία από τις αρχές της άνοιξης έθετε τα προβλήματα που μέλλουν να προκύψουν, ενώ κατά τη διάρκεια της κρίσιμης περιόδου Μαρτίου – Ιουνίου, στην οποία συμπεριλαμβάνονταν οι πανελλαδικές εξετάσεις, πρότεινε ουσιαστικά και συγκεκριμένα μέτρα που θα διαφύλασσαν την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών αλλά και των οικογενειών τους. Η απαραίτητη χρήση της μάσκας οδηγεί στην απαίτηση τα έξοδα χρήσης της να καλυφθούν από το κράτος.

Είναι απόλυτα άδικο να πιεστούν κι άλλο οι σκληρά πληττόμενες οικονομικά οικογένειες, αλλά και οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στην ίδια κατηγορία, λόγω των πενιχρών απολαβών τους. Ένα μέτρο που πρέπει να ληφθεί άμεσα είναι η απολύμανση όλων των σχολικών χώρων και ο προγραμματισμός ύπαρξης του αναγκαίου προσωπικού για τον συνεχή καθαρισμό των αιθουσών και των γραφείων. Οι σχολικές επιτροπές παράλληλα οφείλουν να παρέχουν σε αφθονία αντισηπτικά και σε λελογισμένο αριθμό γάντια ή ό,τι άλλο κρίνεται αναγκαίο.

Ευελπιστούμε ότι στα τέλη του μηνός η διαβούλευσή μας θα είναι ουσιαστική αλλά και αποτελεσματική με την υπουργό Παιδείας. Παράλληλα αναμένουμε την αγαστή συνεργασία των υπουργείων Παιδείας και Εσωτερικών, έτσι ώστε να λυθούν τα πρακτικά αλλά και απόλυτα αναγκαία θέματα που αναφέραμε, καθώς χωρίς αυτά είναι πιθανό να δημιουργηθούν πολλά προβλήματα.

Θεωρούμε απόλυτα απαραίτητο να ενισχυθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό, με πλήρη γενναιότητα, οι δήμοι της χώρας, οι οποίοι θα μεταφέρουν άμεσα τα οικονομικά κονδύλια στις σχολικές επιτροπές.

Θέλουμε να δηλώσουμε πως δεν θα κάνουμε βήμα πίσω από τη διεκδίκηση κάθε μέτρου που θα προστατεύει απόλυτα την υγεία των μαθητών μας αλλά και τη δική μας. Παράλληλα, δε, στέλνουμε το μήνυμα ότι με κανέναν τρόπο δεν θα αποδεχτούμε την παράλληλη διδασκαλία στην αίθουσα με τη ζωντανή αναμετάδοσή της μέσω υπολογιστών. Όπως δώσαμε με μεγάλη επιτυχία τη μάχη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με ίδια μέσα, θα επιτελέσουμε στο ακέραιο το καθήκον μας ως λειτουργοί της δημόσιας εκπαίδευσης, σεβόμενοι πλήρως τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, διαφυλάσσοντας επίσης τη μοναδικότητα που έχει η διδασκαλία στην τάξη.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ