ΥΠΠΟΑ – “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός”: Πέντε εκδηλώσεις στην Αττική, την Εύβοια, τη Θεσσαλονίκη και τη Μεσσηνία

ΥΠΠΟΑ – “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός”: Πέντε εκδηλώσεις στην Αττική, την Εύβοια, τη Θεσσαλονίκη και τη Μεσσηνία

“Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός”

Πέντε εκδηλώσεις στην Αττική, την Εύβοια, τη Θεσσαλονίκη και τη Μεσσηνία

Πέμπτη 30 Ιουλίου



Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο του θεσμού Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός παρουσιάζει αύριο, Πέμπτη 30 Ιουλίου, τις παρακάτω πέντε εκδηλώσεις στην Αττική, την Εύβοια, τη Θεσσαλονίκη και τη Μεσσηνία:

Αττική

Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού

Εθνική Λυρική Σκηνή | Ρωμαϊκή Αγορά – Αττική | 20.30

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/imerologio-enos-atheatou-egklismou-apo-tin-els-2/

Σε έναν συνδυασμό ποίησης και στοχασμών, ο διακεκριμένος Έλληνας πανεπιστημιακός, θεατρικός συγγραφέας και ποιητής Γιώργος Βέλτσος μεταφέρει στο έργο Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού ένα διπλό βίωμα ως προς την ασθένεια και την καραντίνα: Από τη μια της ευθύνης απέναντι στον άλλο και από την άλλη, το ζήτημα μιας απάνθρωπης ζωής που κινδυνεύει να χάσει το βίωμα της ίδιας της ζωής ως ζωής, και όχι ως επιβίωσης. Ερμηνεύει η διακεκριμένη ηθοποιός του Θεάτρου Τέχνης Ρένη Πιττακή.

Ο Γιώργος Βέλτσος σημειώνει: «Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού –ο Ελύτης θα έλεγε Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου- γιατί όλοι μας, τις σκληρές μέρες του φετινού Απρίλη, σκεφτήκαμε έγκλειστοι τους στίχους του ποιητή από το ομώνυμο έργο του: “Ξημερώθηκα έχοντας διατρέξει την ιστορία του θανάτου της Ιστορίας, ή μάλλον την ιστορία της Ιστορίας του θανάτου (και αυτό δεν είναι λογοπαίγνιο)”. Όλοι διατρέξαμε τότε, και την Ιστορία και τον θάνατο σε έναν ημερολογιακά καταγεγραμμένο χρόνο που «έγραψε» τον υψηλό του κίνδυνο στη ζωή τού καθενός ξεχωριστά. Κατέθεσα κι εγώ με τον τρόπο μου μια μαρτυρία, γνωρίζοντας ωστόσο, πως δεν υπάρχει μάρτυρας για τον μάρτυρα παρά ένας τρίτος: η φωνή και ο ρυθμός της Ρένης Πιττακή που θα την ενσαρκώσει».

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Γιώργος Βέλτσος
Σκηνοθεσία: Ελπίδα Σκούφαλου
Ερμηνεύει η Ρένη Πιττακή
Μουσικοί: Σωκράτης Σινόπουλος (πολίτικη λύρα & πολίτικο λαούτο), Βασίλης Παπαβασιλείου (κοντραμπάσο) Σχεδιασμός Ήχου: Νίκος Διονυσόπουλος


Eύβοια

«Αθηναίων Πολιτεία – από τον Θησέα στον Σόλωνα»

Εθνικό Θέατρο | Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα» – Εύβοια | 19.30

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/athineon-politia-apo-to-ethniko-theatro-2/

Το έργο Αθηναίων Πολιτεία είναι μια ανθολόγηση κειμένων της αρχαίας ιστοριογραφίας (Ηρόδοτος, Θουκυδίδης, Αριστοτέλης, Πλούταρχος, Διογένης Λαέρτιος, κ.ά.) και άλλων ιστορικών-αρχαιολογικών πηγών (επιγραφές, αρχαιολογικά κείμενα), που ανασυνθέτουν -σε επεισοδιακή μορφή- την περιπετειώδη πορεία του Αθηναϊκού πολιτεύματος προς τη δημοκρατία (7ος – 6ος αι. π.Χ.). Πρόκειται για πέντε αυτοτελή, αφηγηματικά «ιστορήματα»– διασκευασμένα σε δραματική μορφή και για θεατρική απόδοση, τα οποία συνέχονται θεματολογικά σε ένα ενιαίο ιστορικό-πολιτικό διακείμενο. Τα κεφάλαια ανα-διηγούνται ιστορίες όπως το Κυλώνειο Άγος, η νομοθεσία του Σόλωνα κ.ά. Οι ιστορίες αυτές παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή σε σημαίνοντες αρχαιολογικούς τόπους και μουσεία· τα πλέον ιδεώδη –για την παράστασή τους– «θέατρα».

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση-Διασκευή: Γιάννης Λιγνάδης
Ιστορική Τεκμηρίωση-Επιμέλεια: Ανδρονίκη Μακρή
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
Κοστούμια / Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικολέτα Φιλόσογλου
Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης

ΔΙΑΝΟΜΗ (αλφαβητικά)
Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάνος Βαβαδάκης, Κώστας Κοράκης, Άγγελος Μπούρας, Κατερίνα Πατσιάνη


Θεσσαλονίκη

Θέλω να δω τον Πάπα!

Εθνική Λυρική Σκηνή | Επταπύργιο – Θεσσαλονίκη | 20.30

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/thelo-na-do-ton-papa-apo-ti-liriki-skini-3/

Στο Θέλω να δω τον Πάπα! (1920) ξεδιπλώνεται στο έπακρο η σύγχρονη αστική θεματολογία του Σακελλαρίδη, ο οποίος υπογράφει και το ποιητικό κείμενο του έργου, υποσκάπτονται τα θεμέλια της αστικής ζωής και ασκείται βιτριολική κριτική στο θεσμό της οικογένειας.

Ακολουθώντας, βεβαίως, τα πρότυπα του είδους, ο συνθέτης επιδεικνύει ιδιαίτερη μουσικοθεατρική επινοητικότητα στη σκιαγράφηση των χαρακτήρων που δυναμιτίζουν τις σταθερές της οικογενειακής ζωής. Το λιμπρέτο της οπερέτας αποτελεί διασκευή στα καθ’ ημάς της φάρσας του Μωρίς Εννεκέν Οικιακές χαρές (1894). Σε έργα του Εννεκέν βασίζονται και άλλα σημαντικά έργα του συνθέτη, όπως ο Βαφτιστικός (1918) και η Κόρη της καταιγίδος (1923). Η σφιχτή φάρσα του Εννεκέν αποδίδεται σε ρέοντα θεατρικό λόγο από τον Σακελλαρίδη, ο οποίος και στο έργο αυτό επιτυγχάνει μία ιδεώδη μουσικοθεατρική δραματουργία διανθίζοντας την πλοκή με τα δεκαπέντε μουσικά νούμερα της οπερέτας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ενορχήστρωση για τετραμελές ενόργανο σύνολο: Μιχάλης Παπαπέτρου

ΠΑΙΖΟΥΝ
Ρίτα Άννα Στυλιανάκη, Ανδριανός Δημήτρης Πακσόγλου, Λατρούδης Δημήτρης Ναλμπάντης, Άννα Μυρτώ Μποκολίνη, Βαρονάς Κωστής Ρασιδάκης, κα Λατρούδη Λυδία Αγγελοπούλου.

Μουσικοί
Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Διονύσης Βερβιτσιώτης (βιολί), Γιάννης Κρητικός (κλαρινέτο), Σταμάτης Πασόπουλος (μπαγιάν)


«Το παρελθόν δεν είναι ξένη χώρα. Η σύγχρονη τέχνη συναντά τους αρχαιολογικούς χώρους στη Θεσσαλονίκη»

Σειρά προβολών και δημόσιων συζητήσεων του MOMUS | Ωδείο Ρωμαϊκής Αγοράς – Θεσσαλονίκη | 21.00

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/i-sigchroni-techni-sinanta-tous-archeologikous-chorous-tis-thessalonikis-3/

Kepler του Γιώργου Δρίβα

Μονοκάναλη βιντεοπροβολή, 2014, 14’ 20’’, παραχώρηση της Polyeco Contemporary Art Initiative (PCAI)

Η ταινία ‘Kepler’ γυρίστηκε στην Τιφλίδα της Γεωργίας από τον video artist και κινηματογραφιστή Γιώργο Δρίβα. Ο KEPLER 186f είναι ένας νεοανακαλυφθείς μακρινός πλανήτης που γεννά προσδοκίες για ένα εντελώς διαφορετικό μέλλον, καθώς σύμφωνα με τους επιστήμονες έχει μέγεθος, ατμόσφαιρα και έδαφος αντίστοιχο με της Γης και δυνητικά θα μπορούσε να φιλοξενήσει ζωή. Με τα μάτια του καλλιτέχνη είναι ένας πλανήτης στον οποίο οι άνθρωποι θα μπορούσαν να μετοικήσουν όταν πλέον οι συνθήκες στη Γη θα ήταν αβίωτες ‘ o Kepler είναι ένα πολιτικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας. Μπορεί να διαδραματίζεται στο εδώ και τώρα ή στο αύριο σε κάποιο άλλο σημείο του πλανήτη.

Στη δημόσια συζήτηση θα γίνουν τοποθετήσεις από τους:

Γιώργο Δρίβα, εικαστικό
Νίκο Μαραντίδη, κοινωνικό λειτουργό, συστημικό θεραπευτή
Θοδωρή Μάρκογλου, ιστορικό τέχνης επιμελητή,
ΜΟΜus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης


Μεσσηνία

Οι chórεs της Μαρίνας Σάττι

Εθνική Λυρική Σκηνή | Ανάκτορο Νέστορος – Μεσσηνία | 19.30

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/marina-satti-chores-5/

Το γυναικείο φωνητικό σύνολο chórεs συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή με μια σειρά συναυλιών σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους ανά την Ελλάδα. Σε αυτές τις συναυλίες θα παρουσιάσει ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει τα Οκτώ δωδεκανησιακά τραγούδια του Γιάννη Κωνσταντινίδη, από τη Ρόδο, το Καστελλόριζο, την Τήλο, την Κάρπαθο, την Κω και την Κάλυμνο, οκτώ παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια του Lajos Bardos από τον κύκλο Hellasz, καθώς και κομμάτια άλλων χωρών, από αφρικάνικα γκόσπελ μέχρι τραγούδια των Βαλκανίων.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι
Μουσική διδασκαλία – Διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα
Κινησιολογία: Μαρκέλλα Μανωλιάδη
Συμμετέχουν: 10 μέλη του φωνητικού συνόλου chórεs

Χρήσιμες πληροφορίες

Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει. Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης.

Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/

COVID-19:

Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία. Ισχύει ο κανόνας της απόστασης των 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον για ανοικτούς χώρους και 2 μέτρων για κλειστούς χώρους. Στα μουσεία είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας.

> Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1, 5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης. Η προσέλευση και η αποχώρηση από το χώρο των εκδηλώσεων γίνεται με τη χρήση μη ιατρικής μάσκας.


Σχολιάστε εδώ