Κώστας Αγοραστός στη Βουλή επί του Νομοσχεδίου για τις άδειες οδήγησης

Κώστας Αγοραστός στη Βουλή επί του Νομοσχεδίου για τις άδειες οδήγησης

-«Η κυβέρνηση παρουσιάζει ένα ανεφάρμοστο νομοσχέδιο, ενώ 70.000 υποψήφιοι οδηγοί παραμένουν σε ομηρεία»

«Ένα Νομοσχέδιο το οποίο αποτελείται από 25 άρθρα και ταυτόχρονα για να εφαρμοστεί προβλέπει την έκδοση 27 διαφορετικών νομοθετικών πράξεων δευτερογενούς δικαίου (Προεδρικών Διαταγμάτων, Υπουργικών Αποφάσεων & Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων) είναι πρακτικά ένα ανεφάρμοστο Νομοσχέδιο καθώς είναι άγνωστο τι χρονικό διάστημα θα απαιτηθεί για να εκδοθούν όλες αυτές οι νομοθετικές πράξεις.

Σ’ αυτό το χρονικό διάστημα πως θα γίνεται η εξέταση των υποψηφίων οδηγών τη στιγμή μάλιστα που με απόλυτη ευθύνη της Κυβέρνησης 70.000 υποψήφιοι οδηγοί βρίσκονται σε ομηρεία»;», διερωτήθη ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις».

Ο κ. Κ. Αγοραστός έκρινε επιβεβλημένο να παραταθεί έως το τέλος Αυγούστου 2019 το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο διεξαγωγής της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς από τους εξεταστές ως αυτοτελούς πρόσθετου έργου και μετά τη λήξη του κανονικού ωραρίου εργασίας των υπηρεσιών και καθώς εκτός του έργου που καλύπτεται υπηρεσιακή απασχόληση.

Στην αντίθετη περίπτωση, προέβη στην εκτίμηση, ότι «θα υπάρξει ξανά αδιέξοδο όπως αυτό που δημιουργήθηκε μετά τη λήξη ισχύος, την 30η Απριλίου 2018, της διάταξης του άρθρου 219 του Ν. 4512/2018 «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις», για τη χορήγηση αποζημίωσης στους υπαλλήλους – εξεταστές, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να παραμένουν σε κατάσταση «ομηρίας» περίπου 70.000 υποψήφιοι οδηγοί.
Βεβαίως, οι εξετάσεις έχουν ξεκινήσει και κεντρική προτεραιότητα πρέπει να είναι να ξαναλειτουργήσει εύρυθμα η κοινωνία καθώς το εκρηκτικό μείγμα έχει δημιουργήσει συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού», υπογράμμισε ο Πρόεδρος της ΕΝΠΕ και συνέχισε:

«Οι υπάλληλοι – εξεταστές των Περιφερειών δεν λαμβάνουν αποδοχές για δεδουλευμένες υπηρεσίες, οι επαγγελματίες οδηγοί δεν μπορούν να ανανεώσουν ή να επεκτείνουν κατηγορία άδειας οδήγησης και ως εκ τούτου να εργαστούν, οι εκπαιδευτές έχουν περιέλθει σε οικονομικό αδιέξοδο καθώς, χωρίς έσοδα, καλούνται να ανταποκριθούν στις φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις τους και οι απλοί πολίτες – υποψήφιοι οδηγοί, στερούνται το δικαίωμά τους να κινούνται με ιδιωτικό όχημα. Όλες οι προαναφερόμενες δυσλειτουργίες πρέπει να αποκατασταθούν το συντομότερο».

Αδύνατη η ένταξη του έργου των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών εντός του ωραρίου εργασίας
Αναλύοντας τις διατάξεις του Νομοσχεδίου ο κ. Κ. Αγοραστός έκανε ειδική αναφορά στις εξής δύο επισημαίνοντας:

-«Διενέργεια δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς από εξεταστές, με κύριο και αποκλειστικό έργο καθώς και εντός ωραρίου λειτουργίας των Υπηρεσιών των Περιφερειών – Περιφερειακών Ενοτήτων.
Είναι προφανές ότι ο συντάκτης του νομοσχεδίου αγνοεί το γεγονός ότι οι εξετάσεις οδήγησης αποτελούν πρόσθετο – αυτοτελές έργο, το οποίο υλοποιείται από εργαζόμενους, που κατά το ωράριο εργασίας τους εργάζονται και εκτελούν τα καθήκοντα των υπηρεσιών όπου υπηρετούν (Διευθύνσεις Μεταφορών κυρίως, αλλά και άλλες) αλλά και την τραγική  υποστελέχωση των Διευθύνσεων Μεταφορών & Επικοινωνιών σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της χώρας, που καθιστά αδύνατη την ένταξη του έργου των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών εντός του ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπηρεσιών.

-Δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων (πίστες) για τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών, όλων των κατηγορών αδειών οδήγησης.

Υπάρχουν αρκετές Περιφέρειες, οι οποίες έχουν κατασκευάσει ειδικά διαμορφωμένους χώρους – πίστες για τη δοκιμασία προσόντων, κάποιες άλλες, όμως, όχι. Ο συντάκτης του νομοσχεδίου, δεν φαίνεται να προνοεί για τις περιπτώσεις που οι πίστες δεν υφίστανται. Χωροθέτηση, σχεδιασμός, τρόπος χρηματοδότησης και κατασκευή νέων, απαιτούμενων, ειδικών χώρων ανά Περιφερειακή Ενότητα, είναι στοιχεία που ολοσχερώς αγνοούνται».


Σχολιάστε εδώ