Άρχισαν οι διαδικασίες για την επέκταση του λιμανιού

Άρχισαν οι διαδικασίες για την επέκταση του λιμανιού

Με στόχο όλα να έχουν τελειώσει το 2022

-Σιγή ιχθύος από τους μέχρι τώρα… λαλίστατους «διαφωνούντες»

Το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνει σε ευρωπαϊκό λιμάνι τα τελευταία χρόνια υλοποιεί η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά με τη δημοπράτηση της επέκτασης του επιβατικού λιμένα στη Νότια Ζώνη, νοτιοδυτικά της προβλήτας Θεμιστοκλέους, της οποίας φορέας υλοποίησης είναι ο ΟΛΠ.

Στον νέο χώρο που θα δημιουργηθεί θα μπορούν να παραβάλουν τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, μήκους άνω των 400 μέτρων και θα μπορεί ο Πειραιάς να λειτουργεί ως home-post που είναι το ζητούμενο για την Cosco. Το συνολικό κόστος του έργου, που είναι συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ανέρχεται σε 169 εκατ. ευρώ. Στόχος των Κινέζων είναι να επιλεγεί η καλύτερη προσφορά τον Οκτώβριο, ώστε να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής τον Απρίλιο του 2019, για να παραδοθεί το έργο ολοκληρωμένο στα μέσα του 2022.

Η Cosco για την υλοποίηση του έργου εξασφάλισε σε χρόνο-ρεκόρ όλες τις άδειες και τις υπογραφές των αρμόδιων υπουργών.

Εκείνο που κάνει εντύπωση στους Πειραιώτες είναι η πλήρης σιωπή των νεοσύστατων «Κινήσεων πολιτών» που τις τελευταίες μέρες επιχείρησαν να ξεσηκώσουν τον κόσμο κατά του έργου. Είχαν παραστεί σε τρεις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου και είχαν εκφράσει τις διαμαρτυρίες τους προς τον δήμαρχο επειδή δεν αντιδρούσε στα σχέδια της Cosco.

Κι όλα αυτά παρ’ όλο που γνώριζαν από τον ίδιο τον υπουργό Ναυτιλίας ότι μόνο αυτός θα μπορούσε να μπλοκάρει το έργο και όχι ο δήμαρχος. Παρ’ όλα αυτά, οργάνωναν κινητοποιήσεις και έκαναν παραστάσεις στα συμβούλια υποστηρίζοντας ότι το έργο θα κάνει κακό στον Πειραιά και δεν πρέπει να γίνει. Τώρα μιλιά… Μήπως τελικά επιδίωξή τους δεν ήταν να ματαιώσουν το έργο αλλά να στοχοποιήσουν τον δήμαρχο Πειραιά;


Σχολιάστε εδώ