Μας δουλεύει το «Newsweek»

Οι διευκρινιστικές επιστολές από τα δύο εμπλεκόμενα στην υπόθεση υπουργεία Οικονομίας και Εξωτερικών προς την εφημερίδα μας, η μία μάλιστα από τον ίδιο τον κ. Αλογοσκούφη και η άλλη από τον ειδικό γραμματέα Αξιοποίησης Διεθνών Προγραμμάτων, κ. Τσιατσιάμη, μαζί με την απολογητική απάντηση για λογαριασμό του «Newsweek», έρχονται να επιβεβαιώσουν δυστυχώς την προχειρότητα και την έλλειψη συντονισμού και αποτελεσματικότητας που χαρακτηρίζει τις κινήσεις της κυβερνητικής μηχανής σε όλα τα επίπεδα.

Από το μπαράζ αντιδράσεων είναι φανερό ότι η αποκάλυψη του «Π» προκάλεσε πανικό και σήμανε άμεσα συναγερμό στους κόλπους της κυβέρνησης. Από την ώρα δηλαδή που έγινε αντιληπτό το επικοινωνιακό «φάουλ», τα «πορτοκαλί» τηλέφωνα πήραν φωτιά. Το «μπαλάκι» άλλαζε περιοχή με ταχύτητα, με το κάθε υπουργείο να προσπαθεί να βγάλει την ουρά του απʼ έξω. Είναι ενδεικτικό ότι κάποια στιγμή παράγοντες των δύο υπουργείων επεχείρησαν να εμπλέξουν ακόμη και το υπουργείο Τύπου ως υπεύθυνο για τον τελικό έλεγχο του δημοσιεύματος!

Η αντίδραση, με επιστολή του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, ήταν μεν άμεση, αφού εστάλη την επομένη ακριβώς του δημοσιεύματος, επί της ουσίας ωστόσο ο αποκλειστικός στόχος φαίνεται να είναι ένας, η απόσειση των όποιων ευθυνών από την Πλατεία Συντάγματος.

Η επιστολή του υπουργού κ. Γ. Αλογοσκούφη έχει ως εξής:

«Αγαπητέ κύριε Κουρή,

Με έκπληξη διάβασα στο φύλλο της εφημερίδας σας της Κυριακής 4 Μαΐου 2008 το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα με τίτλο “ΒΑΡΥ ‘ΑΝΦΑΙΡ’ ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗ” και υπότιτλο “Σε πληρωμένη 12σέλιδη καταχώρηση του υπουργείου Οικονομίας στο ‘Νιούζγουικ’ αναφέρονται δύο φορές τα Σκόπια ως ‘Μακεδονία’!”

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το 12σέλιδο του “Νιούζγουικ”, στο οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα, δεν είναι πληρωμένη καταχώρηση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, αλλά ειδική διαφημιστική έκδοση του περιοδικού που προφανώς χρηματοδοτείται από διαφημίσεις επιχειρήσεων και φορέων.

Είναι σαφές από την ανάγνωση της συγκεκριμένης έκδοσης ότι οι απαράδεκτες αναφορές της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας ως “Μακεδονία” δεν έγιναν από στελέχη του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο. Το ΥΠΟΙΟ έχει ως πολιτική να μη συμμετέχει σε παρόμοιες εκδόσεις.

Ο μόνος εποπτευόμενος από το ΥΠΟΙΟ φορέας που συμμετείχε με διαφημιστική καταχώρηση στην έκδοση ήταν το ΕΛΚΕ, αλλά στη συγκεκριμένη καταχώρηση του ΕΛΚΕ δεν υπήρχε καμία αναφορά για την ΠΓΔΜ. Κατόπιν αυτών, θα ήθελα να σας ζητήσω να επανορθώσετε τις αναφορές του δημοσιεύματος ή και να προχωρήσετε στη δημοσίευση της παρούσας επιστολής μου.

Με εκτίμηση
Γιώργος Αλογοσκούφης»

Εξάλλου, στην απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών ο ειδικός γραμματέας κ. Αλέξανδρος Τσιατσιάμης υποστηρίζει τα εξής για το απαράδεκτο ολίσθημα:

«Σε συνέχεια του άρθρου της έγκριτης εφημερίδας σας με τίτλο “Και ύστερα μας φταίνε οι ξένοι… – Βαρύ ‘ανφαίρ’ Αλογοσκούφη” στη σελίδα 11 του φύλλου της Κυριακής 4 Μαΐου, παρέχονται οι εξής διευκρινιστικές πληροφορίες, τις οποίες παρακαλείσθε να χρησιμοποιήσετε όπως κρίνετε σκόπιμο:

Ως προς τις δημοσιευμένες απαντήσεις που αποδίδονται στον ειδικό γραμματέα Αξιοποίησης Διεθνών Προγραμμάτων του υπουργείου Εξωτερικών, το περιοδικό “Newsweek” δημοσίευσε, εσφαλμένα και σε αναντιστοιχία προς τις γραπτές απαντήσεις που είχαν δοθεί στις ερωτήσεις του δημοσιογράφου, αναφορές στην ΠΓΔΜ (FYROM) ως Macedonia.

Το υπουργείο Εξωτερικών απέστειλε άμεσα επιστολή διαμαρτυρίας στο περιοδικό, το οποίο και αναγνώρισε το λάθος, αναλαμβάνοντας την ευθύνη.

Προς επίρρωση των προηγουμένων, επισυνάπτεται η απάντηση στην επιστολή διαμαρτυρίας του ΥΠΕΞ.

Με εκτίμηση
Αλέξανδρος Τσιατσιάμης»

Απέλυσαν τον διορθωτή

Το περιοδικό, στην απάντηση προς τον ειδικό γραμματέα του ΥΠΕΞ, ισχυρίστηκε τα εξής:

«Αγαπητέ κ. Τσιατσιάμη,

Σας γράφω αναφορικά με το e-mail που λάβαμε σήμερα σχετικά με το ζήτημα της διαφημιστικής καταχώρησης που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο “Newsweek” από τη MediaLinks. Σας ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για το λάθος που έγινε να σας αναφέρουμε λανθασμένα με τον όρο “Μακεδονία”, αντί για “FYROM”, και διαβεβαιώνουμε κάθε ενδιαφερόμενο ότι σε όλα τα κείμενα της μεταξύ μας αλληλογραφίας κάνατε όντως χρήση του όρου FYROM.

Εντοπίσαμε ότι το λάθος οφείλεται στον διορθωτή μας στο Λονδίνο, ο οποίος αντικατέστησε κακώς τη λέξη FYROM με τη λέξη Μακεδονία. Το εν λόγω πρόσωπο αγνοούσε ότι το θέμα της ονομασίας της FYROM προκαλεί τόση ευαισθησία, αλλά σε κάθε περίπτωση ξεπέρασε εντελώς τα όρια των αρμοδιοτήτων του προβαίνοντας σε αυτήν την αλλαγή. Ο διορθωτής απολύθηκε αμέσως και σας διαβεβαιώνω ότι δεν πρόκειται να ξανασυνεργαστούμε μαζί του.

Αντιλαμβανόμαστε πλήρως την κρισιμότητα του θέματος και τη δύσκολη κατάσταση στην οποία σας θέσαμε. Σας παρακαλούμε να δεχτείτε την παρούσα ως μια επίσημη απολογία, και να ξέρετε ότι σε καμιά περίπτωση η λανθασμένη αναφορά μας δεν έγινε με πρόθεση. Στόχος μας ήταν να προωθήσουμε την καλή δουλειά που κάνει το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών και να την προβάλουμε στο ευρύ κοινό. Να είστε βέβαιοι ότι νιώθουμε εξίσου άβολα με σας γι’ αυτό το ατυχές περιστατικό και ελπίζουμε να αποδεχθείτε την ειλικρινή συγγνώμη μας.

Με εκτίμηση
Ruxandra Burlan»

Εκείνο πάντως που κανένας δεν μας λέει είναι πόσο πήγε το… μαλλί, πόσο πληρώθηκε αυτό το διαφημιστικό κείμενο υπέρ των Σκοπίων…


Σχολιάστε εδώ