Πάνω από 26 δωρεάν εφημερίδες σε όλη τη χώρα!

Η τελευταία δωρεάν εφημερίδα που κυκλοφόρησε είναι η εβδομαδιαία «Pass to Port» με έδρα τον Πειραιά. Από τις 26 εφημερίδες μόλις 3 είναι ημερήσιες, ενώ στην Αθήνα δύο είναι οι εβδομαδιαίες που έχουν μεγάλη απήχηση. Η «Athens Voice», που άνοιξε τον χορό και η «Lifo», που ακολούθησε. Το κρίσιμο ζήτημα είναι, όπως και στην περίπτωση του υπόλοιπου Τύπου, η διανομή της κρατικής διαφήμισης, η οποία και συντηρεί κατά βάση τα ημερήσια φύλλα. Οι εκδότες τους, έχοντας το ελάχιστο δυνατό προσωπικό και στηριζόμενοι κυρίως στη συρραφή των τηλεγραφημάτων του ΑΠΕ, είναι σε θέση να συγκεντρώνουν μεγάλα κομμάτια διαφήμισης, κυρίως κρατικής.

Όπως προκύπτει από τη λίστα της ΕΙΗΕΑ για τη διανομή της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης το τελευταίο 10μηνο, συνολικού ύψους 53 εκατ. ευρώ, το «Metrorama» είναι στην πρώτη θέση με 270 καταχωρίσεις και έσοδα 4.763.754.15 ευρώ, έναντι 282 της «City Press» και εσόδων 3.052.174.77 ευρώ, ενώ η πρώτη σε κυκλοφορία στο 11μηνο κυριακάτικη εφημερίδα, «Πρώτο Θέμα», έχει 200 καταχωρίσεις και έσοδα 2.822.621.70 ευρώ, ενώ δεν υπάρχουν στοιχεία στη σχετική λίστα για τη «Metropolis» ή για τις άλλες δύο εβδομαδιαίες εφημερίδες. Όμως αίσθηση έκανε η κίνηση του υπουργείου Επικρατείας να μοιράσει κρατική διαφήμιση σε έντυπο που δεν έχει μετρηθεί από τη Focus, το οποίο όμως φιλοξενούσε συνέντευξη του υπουργού. Αν σε αυτήν την κίνηση συνυπολογίσουμε και τα όσα δείχνει ο πίνακας της ΕΙΗΕΑ για την κατανομή της κρατικής δαπάνης, με εφημερίδες που έχουν ισχνή κυκλοφορία να εισπράττουν τεράστια χρηματικά πόσα, φαίνεται πως το ζήτημα της διαχείρισης της δαπάνης του κρατικού χρήματος είναι μεγάλο και ορισμένοι υπουργοί παίζουν προσωπικά παιχνίδια. Η εγκύκλιος (2005) του Θ. Ρουσόπουλου για την κατανομή ίσου αριθμού καταχωρίσεων με διαφορετικό τιμολόγιο είναι σαφής: «Η υιοθέτηση της αρχής ίσος αριθμός διαφημίσεων σε όλες τις ημερήσιες και εβδομαδιαίες πανελλαδικής κυκλοφορίας εφημερίδες με διαφοροποιημένο τιμοκατάλογο ανάλογα με τα επίπεδα κυκλοφορίας συνιστά μια ρεαλιστική προσέγγιση του ζητήματος, εφόσον συνδυάζεται με την υιοθέτηση τιμοκαταλόγου που κινείται εντός των ορίων που διαμορφώνονται στην αγορά».

Το ερώτημα είναι αν υπάρχουν κυρώσεις για εκείνους που την παραβιάζουν και αν θα πρέπει να υπάρξει κεντρικό σύστημα διαφάνειας επί της κρατικής διαφήμισης.


Σχολιάστε εδώ