Βυζάντιον

Πώς να σας το εξηγήσω τώρα… Να προσπαθήσω να το πω απλά. Πώς είναι για τις αθλητικές εφημερίδες το Μουντιάλ; Ε, κάτι τέτοιο είναι για μας εδώ το δεκαετές μνημόσυνο του Ανδρέα. Κάθε χρόνο το αντιμετωπίζουμε περίπου ως την τελετή απονομής των Όσκαρ. Αλλά το δεκαετές είναι αλλιώς. Σκεφτήκαμε να μοιράσουμε ένα DVD με τις καλύτερες ομιλίες του Ανδρέα υπό ψηφιακή επεξεργασία και σχολιασμό του Τάσου Μπιρσίμ. Δεν το δίνουμε, διότι διατηρούμε επιφυλάξεις. Και αν αύριο εμφανιστεί ο… Ανδρέας στο Καστρί; Για ένα κομμάτι της εφημερίδας ο Ανδρέας ζει κανονικά, απλώς είπε να αράξει για κάποιο διάστημα στο σπίτι. Κρύβεται σε ένα καταφύγιο στο Καστρί και προσπαθεί να καθοδηγήσει, μάταια, τον Γιώργο.

Ο Ανδρέας ζει! Θέλει να το ακούσει και η γοργόνα με σώμα Μιμής και κεφάλι Κατσιφάρα, που κολυμπάει στον Πειραιά, ψάχνοντας κάποιο από τα λαμπρά κότερα εκείνης της εποχής και γνέφοντας προς τον Λούβαρη, μήπως και τη δει από τα γραφεία του Ολυμπιακού.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα, με όλα αυτά, το έχει ασφαλώς ο Γιώργος. Αυτές τις μέρες θυμάται πως δεν ήθελε να συνεχίσει τη δουλειά του μπαμπά του, αλλά δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς, αφού του άφησαν το μαγαζί και δεν βρίσκει να το δώσει σε μια καλή τιμή για να σηκωθεί να φύγει. Κουράγιο…

«Αν τελικώς στις εκδηλώσεις μνήμης εμφανιστεί και η Καίτη Γαρμπή, δεν θα το γλιτώσω το εγκεφαλικό», μου έλεγε στέλεχος του Κινήματος που παρακολουθεί τις προετοιμασίες. Δεν γνωρίζω αν τελικώς θα είναι και η Καίτη. Υποθέτω όμως ότι θα είναι και η μοναδική συμμετοχή που θα εκτιμούσε ο αείμνηστος. Αλλά τι περιμένεις από άσχετους επί των καλλιτεχνικών του Κινήματος; Πάλι εγώ θα τα πω. Αρχίζεις, Γιώργο μου, την εκδήλωση με τη Συλβάνα να ουρλιάζει πίσω από την εξέδρα, όπως και τότε. Αν το καλοσκεφτείτε, ο Ανδρέας έβγαινε στη σκηνή με τον τρόπο που ο Μικρούτσικος παρουσιάζει σήμερα τους συμμετέχοντες στο «Dream Show». Συνεχίζεις με Στέφανο Ληναίο, δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Περιορισμένες είναι και οι επιλογές ως προς τη μουσική επένδυση. Θα ακουστούν έργα Μπακαλάκου, Ανδριόπουλου, ενώ «after hours» γνωστοί ντι-τζέι θα παρουσιάσουν ένα «remix set» με αντάρτικα και τραγούδια του Τάσου Τζαβέλα. Φρονώ δε ότι και η κυβέρνηση πρέπει να επιδείξει πολιτική γενναιότητα. Η σχετική εκφώνηση της είδησης στην ΕΡΤ ας γίνει με δορυφορικό κύκλωμα από τη Μόσχα, με ζωντανή εμφάνιση του Σπύρου Χατζάρα.

Έχω ειδησούλα προκειμένου να παραμείνω ανταγωνιστικός σε σχέση με την κοπελιά της άνω δεξιά στήλης και του αγοριού που κυλιέται στα πόδια μου, κάτω δεξιά. Το επιτελείο του Πέτρου Δούκα έχει αποφασίσει ότι το σχέδιο περί «Pantheon Airways» θα τοποθετηθεί εκεί που λέει το όνομά του, στο πάνθεον. Κοινώς, τζίφος. Το επικρατέστερο σενάριο είναι η κατάτμηση της εταιρείας σε επιμέρους εταιρικά σχήματα και η πώλησή τους σε ιδιώτες. Αυτό το σενάριο ενδιαφέρει ιδιαίτερα και ορισμένους ευρωπαϊκούς αεροπορικούς ομίλους. Να σας πω, επίσης, ότι δεν υπάρχει καμία οδός διαφυγής από την παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Και τώρα ένας μικρός γρίφος. Το Δημόσιο πρόκειται να απαλλοτριώσει μία έκταση αξίας αρκετών εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να κατασκευαστεί σημαντικό έργο υποδομής. Ορίζεται η σχετική δικάσιμος, αλλά δεν παρίσταται η δημοτική αρχή της περιοχής, αν και υπάρχουν έγγραφα που της αποδίδουν την κυριότητα της έκτασης. Η δημοτική αρχή ισχυρίζεται ότι δεν παρέλαβε τη σχετική ειδοποίηση. Στο δεύτερο δικαστήριο πάλι κάποιος λείπει. Είναι η αρμόδια δημοτική αρχή που πάλι δεν έλαβε την ειδοποίηση. Τι έγινε στο τέλος; Η έκταση αυτή, αξίας εκατομμυρίων ευρώ, κατοχυρώθηκε υπέρ ιδιώτη, ο οποίος εισέπραξε και τη σχετική αποζημίωση. Σε ποιον δήμο συνέβη το ατυχές περιστατικό; Σιγά μη σας πω ακόμα! Βρίσκεται, πάντως, στην Αττική και βρέχεται από θάλασσα. Επίσης, δεν πρόκειται να με ρωτήσει ούτε η Δικαιοσύνη, καθώς το θέμα βρίσκεται στο υψηλότερο δυνατό κλιμάκιο που έχει διατάξει τη διενέργεια σχετικής έρευνας.

Είδα τον Μανώλη Κεφαλογιάννη στο μπόουλινγκ. Η εικόνα, δυστυχώς, δεν περιγράφεται, δεν μεταφέρεται στο χαρτί, οι λέξεις πέφτουν κάτω σαν κορίνες, σαν κουνούπι που το ψεκάζεις εξ επαφής με εντομοκτόνο…

Ο εκδότης μού μεταβίβασε τηλεφωνικώς την επιστολή ευγενέστατου αναγνώστη, ο οποίος επισημαίνει ότι η χρήση του τίτλου «Βυζάντιο» στην παρούσα στήλη δεν συνάδει προς την ιστορική βαρύτητα του βυζαντινού πολιτισμού, ο οποίος καλόν είναι να μην ταυτίζεται με την ίντριγκα, το παρασκήνιο και τις φήμες των διαδρόμων. Αφού πείστηκα ότι συντάκτης της επιστολής δεν είναι ο ίδιος ο εκδότης, σπεύδω να αποκαταστήσω τη διασαλευθείσα τάξη. Ο «Προκόπιος», αγαπητέ αναγνώστη, εξιστορεί στο πολύτιμο έργο του αυτή την υπέροχη ιστορική πλοκή μεταξύ συνωμοσιών, δολοπλοκιών, φθόνου και μίσους που επενδύθηκε με αίμα και γέννησε αυτόν τον υπέροχο, κατά τη γνώμη σας, πολιτισμό. Δεν πρέπει, άλλωστε, να λησμονούμε ότι και τα λαμπρότερα οικοδομήματα χτίστηκαν με λάσπη και άλλα ευτελή υλικά. Εκτός των άλλων, αισθάνομαι πλήρη ταύτιση με τον Προκόπιο. Εκείνος είχε να κάνει με αυταρχικούς αυτοκράτορες. Εγώ έχω να κάνω με τον εκδότη μου. Σε σας επαφίεται να μαντέψετε ποιος εκ των δύο είχε δυσκολότερο έργο να επιτελέσει.

Προκόπιος


Σχολιάστε εδώ