Η τηλεόραση δεν είναι φθηνή!

Πρόκειται για ένα τεράστιο σκάνδαλο υπέρ των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, στο οποίο συνέπραξαν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ. Λίγο πριν από τις εκλογές η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μείωσε τον εν λόγω φόρο από 30% σε 20% και σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ στην εισηγητική έκθεση δεν έκανε λόγο για κατάργηση, έκανε το μεγάλο δώρο.

Πρόφαση στην απίστευτη αυτή χορηγία σε διαφημιστικές, οι οποίες παρακρατούν μεγαλύτερο μέρος από τις κρατικές διαφημίσεις και τους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών, είναι η αύξηση των διαφημίσεων. Επί της ουσίας, όπως γράφαμε όταν αποκαλύπταμε την κυβερνητική πρόθεση, είναι ένα δώρο, έτσι ώστε να μην ανατραπεί η ισορροπία, το Mega και ο ΑΝΤ1 να ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της διαφήμισης και να αυξήσει το μερίδιό του ο Alpha (δείτε και ρεπορτάζ σε διπλανή στήλη).
Και για να υπάρχει ισορροπία, το ίδιο περίπου ποσό των 100 εκατ. ευρώ θα δοθεί και στην ΕΡΤ. Περίπου 65 εκατ. ευρώ φέτος και περισσότερα του χρόνου, στην περίπτωση που ο πρόεδρος δεν ζητήσει και νέα αύξηση. Θα θυμάστε, βέβαια, πως όταν ανέλαβε, είχε πει πως δεν θα αυξήσει το τέλος και τελικά πήρε τα περισσότερα χρήματα.

Όμως η κατάργηση του ειδικού φόρου άνοιξε την όρεξη συνολικά σε διαφημιστές και κανάλια. Νέο αίτημα, που διατύπωσαν από κοινού στον υπουργό Επικρατείας, αφορά την απελευθέρωση του καθεστώτος των επιστροφών από τη διαφήμιση που δίνεται. Κανάλια και διαφημιστικές εταιρείες προτείνουν αντί για το ποσοστό επιστροφών να ισχύει η δυνατότητα έκπτωσης επί του συνολικού τιμολογίου! Είναι φανερό πως κάτι τέτοιο είναι πάλι υπέρ των μεγάλων τηλεοπτικών σταθμών.
Ταυτόχρονα με το δώρο «εγκαινιάζεται» ουσιαστικά και ο διάλογος με τους ιδιοκτήτες των Μέσων για τον νόμο περί συγκέντρωσης. Τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις με τις Ενώσεις, ενώ έχουν προηγηθεί οι κατ’ ιδίαν συναντήσεις με διάφορους εκδότες. Σύμφωνα πάντως με τις ενδείξεις, ένα από τα ζητήματα που θα θέσει η ΕΙΗΕΑ είναι η παρέμβαση της κυβέρνησης στις κυκλοφορίες -ίσως και με τη μείωση των σημείων πώλησης- όπως επίσης και μια νέα ρύθμιση για την κρατική διαφήμιση. Υπάρχει η αίσθηση πως οι διοικητές των οργανισμών αυτονομήθηκαν και δεν ακολουθούν την οδηγία του Θ. Ρουσόπουλου. Η επικοινωνία της ΕΙΗΕΑ με την κυβέρνηση είναι μάλλον σε καλό επίπεδο, αν κρίνει κανείς και από την προσθήκη Ρουσόπουλου στο νομοσχέδιο για το αρχείο της διάταξης για την αύξηση των μελών του ΔΣ της Ένωσης, ώστε να μπουν και οι αθλητικές εφημερίδες.

Το κρίσιμο ζήτημα είναι η αδειοδότηση των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, στην περίπτωση βέβαια που ο νόμος για τη συγκέντρωση τύχει της άμεσης έγκρισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διότι αν ο διάλογος διαρκέσει δύο μήνες, τότε όλα θα κριθούν στη συνέχεια από την Κομισιόν. Κατόπιν η αδειοδότηση θα γίνει με διαφορετικά κριτήρια, όπως για παράδειγμα με την καταβολή ενός εφάπαξ ποσού για τη χρήση των συχνοτήτων. Το βέβαιο είναι πως η αδειοδότηση θα συμπέσει με την προεκλογική περίοδο και το δύσκολο είναι να ολοκληρωθεί.


Σχολιάστε εδώ