Κεντρική σελίδα | Προηγούμενα Φύλλα | Επικοινωνία

ΘΕΜΑΤΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΗ - ΚΟΣΜΟΣ
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΑΜΥΝΑ - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
Δες
γράφουν
ΣΤΗΛΕΣ
ΘΑΡΡΑΛΕΑ
ΔΗΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ
ΖΙΖΑΝΙΟ
ΥΠ. ΕΞΩ(ΦΡΕΝ)ΙΚΩΝ
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ... ΑΛΛΑ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΚΑΤΩ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ

Αποστολή άρθρου Προβολή σε μία σελίδα Εκτύπωση άρθρου
18/06/2017
Οι δικοί μας πρωθυπουργοί και υπουργοί γιατί δεν πάνε στην Τραπεζούντα;

Σελίδες:

Ιδιωτική επίσκεψη στη Θράκη θα κάνει ο τούρκος πρωθυπουργός Μπιναλί Γιλντιρίμ, στα πρότυπα των ιδιωτικών επισκέψεων που κατά περιόδους έχουν κάνει τούρκοι ηγέτες και πολιτικοί, από εκείνον τον ανεκδιήγητο υπουργό Ακτουνά, που του έσφαζαν αρνιά στον δρόμο, μέχρι τον Ερντογάν και τον Νταβούτογλου.

Προφανώς και δεν μπορεί να απαγορευθεί σε κανέναν ξένο πολίτη, ειδικά μάλιστα σε ηγέτη της γειτονικής χώρας, να επισκεφθεί τη Θράκη ή οποιοδήποτε άλλο μέρος της Ελλάδας. Αλλά, στοιχειωδώς, έστω κι αν δεν υπάρχει καμιά απολύτως σύγκριση, έλληνες πρωθυπουργοί, υπουργοί και διπλωμάτες πρέπει να έχουν την ίδια δυνατότητα. Να επισκεφθούν δηλαδή την Τραπεζούντα και τα ερείπια των ποντιακών χωριών, να επισκεφθούν τους τόπους που μαρτύρησαν οι έλληνες στρατιώτες στη Μικρασιατική Εκστρατεία, να απαιτήσουν να έχουν πλήρη ενημέρωση για όλα τα έργα αναστήλωσης ή συντήρησης ελληνικών και χριστιανικών μνημείων, να επισκεφθούν το Αϊδίνι και τη Σμύρνη, όχι το κυβερνείο του εκάστοτε τούρκου πρωθυπουργού, αλλά την εκκλησία της Αγίας Φωτεινής, οπού μαρτύρησε ο Χρυσόστομος Σμύρνης…

Όλα αυτά έχουν, φυσικά, συμβολική μόνο σημασία. Αυτό που κάνει ο κάθε Γιλντιρίμ έχει περιεχόμενο, καθώς έρχεται και απευθύνεται σε πληθυσμό, σε ανθρώπους που δοκιμάζονται, όπως όλοι οι υπόλοιποι έλληνες πολίτες, και θέλει να δείξει ότι φθάνει ως «πατερούλης» μιας μεγάλης χώρας, που μέσω του προξενείου και των υποτακτικών της κάνει κουμάντο και στη Θράκη…

Όσο για τη συνάντηση με τον κ. Τσίπρα, είναι προφανές ότι πρόκειται περί… φερετζέ, καθώς ειδικά ο Γιλντιρίμ, που είναι «his master’s voice», δεν έχει δυνατότητα ούτε και καμιά εξουσιοδότηση να κουβεντιάσει οποιοδήποτε θέμα ουσίας. Το μόνο που σίγουρα θα θέσει είναι το θέμα των οκτώ αξιωματικών, αν και τελευταία η Άγκυρα δείχνει αρκετά… μαλακωμένη στο θέμα αυτό. Φαίνεται ότι οι επαναπροωθήσεις αντικαθεστωτικών έχουν γλυκάνει την τουρκική ηγεσία.

***

• Εάν δεν είδατε πολλούς διπλωμάτες γύρω από τον ισραηλινό πρωθυπουργό Νετανιάχου, στην επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, ήταν επειδή υπήρχε απεργία των υπάλληλων του ισραηλινού υπουργείου Εξωτερικών, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα μαχητικοί. Αν δεν το γνωρίζετε, πάρα το γεγονός ότι το Ισραήλ προοδεύει οικονομικά, έχει προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές μισθών και συντάξεων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαρκώς αντιδράσεις. Οι υπάλληλοι του ισραηλινού ΥΠΕΞ διαμαρτύρονται επειδή εδώ και 17 χρόνια δεν έχει αλλάξει η μισθολογική κλίμακα των υπαλλήλων του στο εξωτερικό. Και εκεί θεωρείται εντελώς φυσιολογικό να απεργούν ακόμη και οι διπλωμάτες που θα συνδράμουν σε μια επίσκεψη του πρωθυπουργού. Στην Ελλάδα ο κλάδος περιορίζεται στη διεκδίκηση μιας καλής μετάθεσης…

• Γνώριμες φυσιογνωμίες από το παρελθόν είδαμε την περασμένη Τετάρτη στο υπουργείο Εξωτερικών, όπου συγκλήθηκε το Επιστημονικό Συμβούλιο του ΥΠΕΞ υπό τον Ν. Κοτζιά. Εξαιρετικοί καθηγητές και νομικοί έδωσαν το «παρών» στην πρόσκληση του κ. Κοτζιά, όπως οι Χρήστος Ροζάκης, Χάρης Παμπούκης, Φαίη Παζαρτζή, Πέτρος Λιάκουρας, Αντώνης Μπρεδήμας, Παρούλα Περράκη και ο -νεότερος απ’ όλους- Αντώνης Τζανακόπουλος, αδελφός του κυβερνητικού εκπροσώπου.

• Το Επιστημονικό Συμβούλιο του ΥΠΕΞ είναι εξαιρετικά χρήσιμος θεσμός, αλλά θα πρέπει να μην υποκαθιστά την Ειδική Νομική Υπηρεσία, ούτε να αποτελεί παράλληλο μηχανισμό διαμόρφωσης πολιτικής και λήψης κρίσιμων αποφάσεων.

• Διαβάσαμε με πολύ ενδιαφέρον τη σημαντική προσπάθεια που καταβάλλει η Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινουπολιτών για να διασωθεί και να αναβιώσει, εάν αυτό είναι δυνατόν, η ελληνική παρουσία στην Κωνσταντινούπολη.

• Στο πλαίσιο αυτό, οργάνωσε ημερίδα με τίτλο «Κρίσιμα ζητήματα του Ελληνισμού της Κωνσταντινούπολης: Παρόν και μέλλον κάτω από τις σημερινές συνθήκες».

• Τα συμπεράσματα προβλέπουν ενίσχυση των φορέων όπως ο ΣΥΡΚΙ και η ΟΙΟΜΚΩ για τον συντονισμό όλων των ομάδων και φορέων στην εφαρμογή ενός προγράμματος υποστήριξης των επιθυμούντων να παλιννοστήσουν στην Πόλη. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα ως ιδέα εξετάσθηκε και η αναζήτηση επαφών με τις ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Τουρκία ώστε να εντάξουν στο δυναμικό τους Έλληνες που θα παλιννοστούν.

• Επίσης, ξεχωριστό κεφάλαιο ήταν «η μεταλαμπάδευση του πολιτισμού της Ρωμιοσύνης στις νέες γενιές» και η ενίσχυση των θεσμών της Ρωμιοσύνης για συντονισμένη δράση εντός και εκτός της Πόλης.

• Σωστή η πρόταση για δημιουργία φορέα -με μορφή νομικού προσώπου, υπό την ονομασία «Πολιτιστικό Ίδρυμα της Ρωμιοσύνης»- για τη στήριξη πολιτιστικών δράσεων και την ίδρυση πολιτιστικού κέντρου.

• Δεν θα σταθώ στο γεγονός ότι ακόμη και ο νέος σύλλογος που συστάθηκε στην Σμύρνη δεν είχε καμιά εθνική αναφορά, καθώς ονομάζεται Ορθόδοξη Κοινότητα Σμύρνης. Αλλά αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι σε όλα τα συμπεράσματα της ημερίδας, πέραν κάποιων θεωρητικών προτάσεων για δημιουργία νέων θεσμικών φορέων, κ.λπ., απουσιάζει παντελώς κάποιου είδους διεκδίκηση έναντι του τουρκικού κράτους. Μόνο μια αναφορά υπάρχει για την αντιμετώπιση χρονιζόντων προβλημάτων των βακουφίων. Είναι αντιληπτό ότι είναι μεγάλες οι δυσκολίες που υπάρχουν σε σχέση με τα μείζονα ζητήματα επιστροφής περιουσιών, το κλίμα ασφάλειας, προϋποθέσεις επιστροφής ομογενών καθώς και σε ζητήματα όπως η επιστροφή και διαχείριση των περιουσιών των ευαγών ιδρυμάτων και αφορούν τη γενικότερη αντίληψη που έχει το τουρκικό κράτος.

• Και φυσικά η αυτοοργάνωση και οι πρωτοβουλίες των συλλογών των ομογενών είναι εξαιρετικά σημαντικές. Αλλά ας επιχειρήσουν να ανοιχθούν και στην τουρκική κοινωνία και στην τουρκική διανόηση, προσπαθώντας να ξυπνήσουν τις μνήμες της συμβίωσης όχι μόνο απλώς με μια μη μουσουλμανική κοινότητα αλλά με τη μεγάλη και με βαθιές ρίζες στην Κωνσταντινούπολη ελληνορθόδοξη κοινότητα.

• Η σημασία της Εκκλησίας, του Πατριαρχείου και της Ορθοδοξίας είναι κρίσιμη, αλλά δεν θα πρέπει τέτοιες προσπάθειες να αποστεωθούν από τον ελληνικό χαρακτήρα τους…

• Όταν η Χρυσή Αυγή οργάνωνε διανομές τροφίμων σε Έλληνες και χριστιανούς, βρέθηκε -και πολύ σωστά- στο στόχαστρο, καθώς επρόκειτο για ακραία, ρατσιστική συμπεριφορά. Για την Ιστορία, να αναφέρουμε ότι το μειονοτικό κόμμα ΚΙΕΦ ξεκίνησε εκστρατεία συγκέντρωσης τροφίμων στη Θράκη, απευθυνόμενο όμως και στην Τουρκία, για να ενισχυθούν φτωχές οικογένειες με την ευκαιρία του Ραμαζανιού. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε εάν αυτή η πρωτοβουλία αφορά γενικώς αναξιοπαθούντες πολίτες, ανεξαρτήτως θρησκεύματος και καταγωγής, ή αν πρόκειται για μια ακόμη επιχείρηση εξαγοράς συνειδήσεων και ψήφων με αντάλλαγμα λίγα τρόφιμα, που καθιστά όμως την κίνηση αυτή εντελώς ρατσιστική, καθώς η φιλανθρωπία δεν μπορεί να επιτρέπει τέτοιου είδους εξαιρέσεις.

• Το θράσος ορισμένων στη Θράκη έχει ξεπεράσει τα όρια. Οι υπεύθυνοι του μειονοτικού σχολείου στην Ξάνθη μήνυσαν τον γ.γ του υπουργείου Παιδείας Γ. Παντή και τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης Γ. Παπαθανασίου, επειδή ζήτησαν τον πειθαρχικό έλεγχο του σχολείου, που επιμένει στην παράνομη απόλυση του εκπαιδευτικού Χότσικα Νιχάτ, παρά το γεγονός ότι η απόλυσή του κηρύχθηκε άκυρη από αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο του υπουργείου Παιδείας! Απλώς να θυμίσουμε ότι ο λόγος της απόλυσης -έλληνα πολίτη από ελληνικό μειονοτικό ίδρυμα- είναι ότι θεωρήθηκε φίλα προσκείμενος στους Γκιουλενιστές…

Ο εξωφρενικός
exofrenikos@hotmail.com

Σελίδες:




Αφήστε το σχόλιο σας: