Κεντρική σελίδα | Προηγούμενα Φύλλα | Επικοινωνία

ΘΕΜΑΤΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΗ - ΚΟΣΜΟΣ
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΑΜΥΝΑ - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
ΚΥΠΡΟΣ
Δες
γράφουν
ΣΤΗΛΕΣ
ΘΑΡΡΑΛΕΑ
ΔΗΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ
ΖΙΖΑΝΙΟ
ΥΠ. ΕΞΩ(ΦΡΕΝ)ΙΚΩΝ
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ... ΑΛΛΑ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΚΑΤΩ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ

Αποστολή άρθρου Προβολή σε μία σελίδα Εκτύπωση άρθρου
11/06/2017
Το 2019 αρχίζουν τα έργα για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ

Σελίδες:

Aρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος - Σαλαμίνας. Ήδη μελετώνται οι προτάσεις που έχουν υποβάλλει οι τρεις κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον (ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και Vinci Concession - Vinci Highways και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ) και ετοιμάζεται ο τελικός σχεδιασμός του έργου.

Με όσα έχουν διαρρεύσει, μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί το πλάνο του έργου, δηλαδή ο πλήρης σχεδιασμός, ο τρόπος χρηματοδότησης, οι νομικές διευθετήσεις και ό,τι άλλο χρειάζεται προκειμένου να συνταχθεί και να υποβληθεί η ΜΠΕ και από την στιγμή που θα εγκριθεί από το αρμόδιο υπουργείο, θα γίνει η κατάθεση των προσφορών και θα αναδειχθεί ο τελικός ανάδοχος.

Εάν όλα γίνουν σύμφωνα με τον προγραμματισμό και δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, υπολογίζεται ότι τα έργα για την υποθαλάσσια ζεύξη θα αρχίσουν στο τέλος του 2019. Η διάρκεια κατασκευής θα είναι τέσσερα χρόνια και πάντως το όλο έργο θα πρέπει να παραδοθεί μέχρι τον χειμώνα του 2025 το αργότερο. Ενδεχομένως να υπάρξει πρόβλεψη ώστε διαμέσου της υποθαλάσσιας ζεύξης να επεκταθεί το δίκτυο του τραμ στη Σαλαμίνα! Αν γίνει, η γραμμή του τραμ θα είναι στη μέση και εκατέρωθεν θα υπάρχουν οι λωρίδες κυκλοφορίες των οχημάτων. Ο χρόνος παραχώρησης του έργου φαίνεται να κλειδώνει στα 30 χρόνια. Η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας θα είναι ένα από τα πέντε μεγαλύτερα έργα που θα γίνουν στη χώρα μας την ερχόμενη δεκαετία.

***

• Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Οι σύμβουλοι του συνδυασμού «Λιμάνι της Αγωνίας - η πόλη μας», αποχώρησαν από την αίθουσα και επανήλθαν στη συνέχεια, όταν ξεκίνησαν οι εργασίες της συνεδρίασης.

• Αφόρητες πιέσεις ασκεί η Cosco στους εργαζόμενους στον ΟΛΠ, προκειμένου όσοι είναι κοντά στη σύνταξη να αποχωρήσουν με εθελουσία έξοδο και όσοι αργούν να συνταξιοδοτηθούν να ζητήσουν μετάταξη σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. Σε πρώτη φάση, οι Κινέζοι απαιτούν μείωση προσωπικού κατά 30% και απειλούν ότι αν δεν φύγουν από μόνοι τους οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ θα προβούν σε οριζόντιες μειώσεις μισθών! Αυτό θα το κάνουν -όπως λένε όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα- ούτως ή άλλως, για να αναγκάσουν τους υπαλλήλους του ΟΛΠ να ζητήσουν μετάταξη και δεν το κάνουν τώρα επειδή όπου και να πάνε θα παίρνουν λιγότερα χρήματα. Αν όμως μειωθεί ο μισθός τους, δεν θα έχουν λόγο να μην πάνε σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Έτσι, με έναν… σμπάρο δύο τρυγόνια για την Cosco. Και τα μισθολόγιά της θα μειώσει και πολλούς υπαλλήλους θα… ξεφορτωθεί. Το ζητούμενο είναι αν η κυβέρνηση θα επιτρέψει να γίνουν τέτοιες μειώσεις. Οι εργαζόμενοι πάντως το θεωρούν δεδομένο…

• Μια εξαιρετική πρωτοβουλία είχε ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά. Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη στα γραφεία του, δώρισε σΆ όλα τα οχήματα της Πυροσβεστικής από μια συσκευασία υλικών πρώτων βοηθειών για να αντιμετωπίζουν τα όποια μικροπροβλήματα έχουν από εγκαύματα ή τραυματισμούς οι πυροσβέστες κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Όπως είπε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά Νίκος Πλατανησιώτης, η πρωτοβουλία αυτή είναι μια έκφραση τιμής του ιατρικού κόσμου του Πειραιά προς τους ανθρώπους που διακινδυνεύουν τα πάντα με αυταπάρνηση και αυτοθυσία για να σώσουν ζωές και περιουσίες Πειραιωτών. Συνολικά, δόθηκαν 34 συσκευασίες για ισάριθμα πυροσβεστικά οχήματα.

• Κάποιες μέρες, η ατμόσφαιρα στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα, ιδίως τα απογεύματα, είναι αποπνικτική. Μια περίεργη δυσοσμία και μια αίσθηση ξηρότητας στον αέρα δημιουργούν ανησυχία στους κατοίκους, οι οποίοι δεν γνωρίζουν από πού προέρχονται τα φαινόμενα αυτά και πόσο επικίνδυνα είναι για την υγεία τους. Στελέχη του Τμήματος Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά έκαναν το τελευταίο διάστημα ελέγχους σε βιοτεχνικές και βιομηχανικές μονάδες της περιοχής, αλλά δεν κατέληξαν κάπου. Ύστερα απΆ αυτό αποφασίσθηκε να γίνει ειδική σύσκεψη από την περιφέρεια, την ΕΥΔΑΠ, τον Δήμο Κερατσινίου - Δραπετσώνας και επιστημονικών φορέων με σκοπό να οργανωθεί ένα δίκτυο σταθερών μετρήσεων για τον εντοπισμό της ρυπογόνου πηγής.

• Η πιο σοβαρή και αξιόλογη εκδήλωση για να τιμηθεί η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, που γιορταζόταν την περασμένη Δευτέρα, έγινε τρεις μέρες μετά στην αίθουσα του Δήμου Κορυδαλλού από τον ΠΕΣΥΔΑΠ, τον Σύνδεσμο που κατΆ εξοχήν ασχολείται με προσήλωση και συνέπεια στα περιβαλλοντικά θέματα. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, συγκεκριμένα άτομα, γνωστά για την περιβαλλοντική τους ευαισθησία και δράση, όπως ο Ανδρέας Ανδρεόπουλος, πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος, ο Βλάσης Σιώμος - πρόεδρος του Συνδέσμου Προστασίας του Πεντελικού, ο Θανάσης Ανδρίτσος - στέλεχος της Αντιπεριφέρειας Πειραιά, ο Αντώνης Ζυματούρας - διευθυντής Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμου Αγίας Βαρβάρας, ο αντίστοιχος διευθυντής του Δήμου Κορυδαλλού Στέργιος Στεργιόπουλος και η πρόεδρος του Φιλοζωικού Σωματείου Πειραιά Σοφία Χαλικιά. Ο πρόεδρος του ΠΕΣΥΔΑΠ Γρηγόρης Γουρδομιχάλης αναφέρθηκε στις αντιπυρικές δράσεις που έχουν σχεδιασθεί από τον Σύνδεσμο για τη φετινή θερινή περίοδο και ανακοίνωσε ότι με την έγκριση της περιφερειάρχου Ρένας Δούρου, την οποία ευχαρίστησε, θα χρηματοδοτηθεί η πέμπτη και τελευταία φάση του κλεισίματος του ραδιενεργού και επικίνδυνου ΧΑΔΑ Σχιστού. Παρόντες στην εκδήλωση ήταν οι αντιπεριφερειάρχες Πειραιά Γ. Γαβρίλης και Δυτικού Τομέα Σπύρος Τσόκας, οι βουλευτές Εύα Καρακώστα και Νίνα Κασιμάτη, ο δήμαρχος Κορυδαλλού Στάυρος Κασιμάτης, εκπρόσωποι φορέων και οργανώσεων και πολύς κόσμος.


Σελίδες: