Μ. Κατρίνης: Καμία πρόνοια για τους πολίτες από την κυβέρνηση για την επερχόμενη αύξηση της φορολογίας ακινήτων”

Μ. Κατρίνης: Καμία πρόνοια για τους πολίτες από την κυβέρνηση για την επερχόμενη αύξηση της φορολογίας ακινήτων”

Kατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις» o Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Μιχάλης Κατρίνης ζήτησε την παράταση στη ρύθμιση των 120 δόσεων: “Ζητήσαμε εκ νέου παράταση καθώς το μέτρο δεν απέδωσε και δεν πρόλαβαν να υπαχθούν πολλοί φορολογούμενοι”.

Για την τροπολογία του Κινήματος Αλλαγής ο Μιχάλης Κατρίνης ανέφερε τα εξής:

♦ Η ρύθμιση των 120 δόσεων έπρεπε να πάρει παράταση και αυτό δεν το λέμε εμείς, αλλά η έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη

♦ Η τροπολογία του Κινήματος Αλλαγής απηχεί τις ανάγκες των φορολογούμενων, ώστε να αποφύγουν κατασχέσεις και πλειστηριασμούς

♦ Η κυβέρνηση εμφανίζεται άτεγκτη και απορρίπτει την εκ νέου παράταση για τους πολίτες, την ίδια ώρα που τα δίνει όλα στους θεσμούς.

Για την φορολογία ακινήτων: “Δεν υπάρχει καμία πρόνοια για τους πολίτες από την κυβέρνηση για την επερχόμενη αύξηση της φορολογίας ακινήτων”

♦ Το ραντεβού με τους θεσμούς δεν πήγε και τόσο καλά, αφού παρατηρήθηκε δημοσιονομικό κενό που εκτιμάται σε 1- 1,5 δισ. ευρώ

♦ Η κυβέρνηση εμφανίζεται καθησυχαστική, αφού φιλοδοξεί να καλύψει το κενό μέσα από την αύξηση των αντικειμενικών αξιών με έσοδα 500 εκ. ευρώ και επιπλέον έσοδα 142 εκ. ευρώ για το 2020

♦ Η κυβέρνηση δεν αναφέρθηκε στους δέκα φόρους που θα συμπαρασύρει η αύξηση των αντικειμενικών αξιών, παρά μόνο στη μείωση του ΕΝΦΙΑ. Δεν είπε όμως ότι οι θεσμοί αντιδρούν στο ενδεχόμενο εκ νέου μείωσής του, λόγω της αύξησης των αντικειμενικών.

♦ Την ίδια στιγμή που το ΣτΕ ακυρώνει την αύξηση των αντικειμενικών σε 12 περιοχές και ζητάει αναπροσαρμογή τους, ο υπουργός αρκείται σε επικοινωνιακές συσκέψεις

Για το νόμο Κατρούγκαλου: «Αντισυνταγματικές οι περικοπές των συντάξεων»

♦ Το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές συντάξεων από τον νόμο Κατρούγκαλου, τις υψηλές εισφορές στους ελεύθερους επαγγελματίες και τον υπολογισμό των χαμηλών ποσοστών αναπλήρωσης ιδιαίτερα για ασφαλισμένους με πολλά έτη ασφάλισης. Αυτό αποτελεί την καλύτερη απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ, που χλεύαζε το ”κίνημα της γραβάτας”

♦ Το κόστος των 4 δισ. από τα αναδρομικά σύμφωνα με εκτιμήσεις, δεν προβλέπεται στο σχέδιο του προϋπολογισμού

Για το προσχέδιο του προϋπολογισμού: “Το προσχέδιο του προϋπολογισμού διατηρεί το υπέρογκο πρωτογενές πλεόνασμα”

♦ Το προσχέδιο του προϋπολογισμού, υλοποιεί τους στόχους και τις δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης με ένα πρωτογενές πλεόνασμα 3,5 %, κοντά στα 7 δισ. ευρώ

♦ Καμία αναφορά δεν έγινε σε πρόθεση αλλαγής του καθεστώτος λειτουργίας του υπερταμείου που παραχωρεί τη δημόσια περιουσία για 99 χρόνια

♦ Το ελληνικό δημοσιονομικό συμβούλιο εκτιμά ως υπεραισιόδοξη την εκτίμηση της κυβέρνησης για ανάπτυξη 2,8% το 2020, ανάπτυξη που βασίζεται στην προσέλκυση επενδύσεων και την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Πως θα αυξηθεί η ιδιωτική κατανάλωση όταν δε λειτουργεί στην πράξη το τραπεζικό σύστημα;

Για το σχέδιο Ηρακλής και τα κόκκινα δάνεια: “Το σχέδιο “Ηρακλής” για την μεταφορά των κόκκινων δανείων σε Funds, ναυαγεί”

♦ Το σχέδιο “Ηρακλής” για τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων, φαίνεται να ναυαγεί, χωρίς να υπάρχει καμία αναμόρφωση του πτωχευτικού δικτύου είτε σχεδιασμός για τους δανειολήπτες.

Για το νομοσχέδιο και την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας: “Στόχος είναι να γίνει η Ελλάδα εμπορικός μεταφορικός κόμβος της Ευρώπης με τις ασιατικές χώρες”

♦ Ζητήσαμε ως Κίνημα Αλλαγής επέκταση του δικτύου υψηλών ταχυτήτων για τους επιβάτες και τα εμπορεύματα, την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας και των συνδυασμένων μεταφορών μέσω σύνδεσης με άλλες μεταφορικές υποδομές, ώστε να έχουμε ολοκληρωμένα διευρωπαϊκά δίκτυα.

♦ Υπάρχει ο σχεδιασμός και τα απαραίτητα κονδύλια για την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου που είναι ο πλέον φιλικός δρόμος προς το περιβάλλον;

♦ Στόχος είναι να γίνει η Ελλάδα εμπορικός μεταφορικός κόμβος της Ευρώπης με τις ασιατικές χώρες

Για τις υποδομές και το οδικό δίκτυο “Πάτρα-Πύργος”: “Οφείλετε να διασαφηνίσετε και στους πολίτες της Αχαΐας και της Ηλείας ποια είναι η τελική σας πρόταση και ο σχεδιασμός σας για το έργο “Πάτρα-Πύργος”

♦ Σε ποιο σημείο βρίσκεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι την Πάτρα;

♦ Ο Πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε σε στρατηγικό σχέδιο που ισχυρίζεται πως έχει, για την επέκταση από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, χωρίς βεβαίως να μας πει αν υπάρχουν το master plan, τα σχετικά κονδύλια και η μελέτη σκοπιμότητας

♦ Ξέρουμε ότι η κυβέρνηση ήθελε για το έργο του οδικού άξονα “Πάτρα-Πύργος” να γίνει με ενιαία εργολαβία, ξέρουμε ότι το συζητήσατε με την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά δεν ξέρουμε ποια είναι η τελική σας πρόταση προς την Επιτροπή ή αν λάβατε κάποια επίσημη απάντηση

♦ Οφείλετε να αποσαφηνίσετε στους πολίτες της Ηλείας ποια είναι η τελική σας πρόταση και ο σχεδιασμός σας για τον άξονα που έγινε το σύγχρονο “Γεφύρι της Άρτας”

♦ Όλα τα δημοτικά συμβούλια της Ηλείας έχουν πάρει αποφάσεις για την επίσπευση του έργου

Για το προσφυγικό και τα θέματα εξωτερικής πολιτικής: “Χρειαζόμαστε ένα αρραγές μέτωπο, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι για τις εξελίξεις”

♦ Η επέμβαση της Τουρκίας στη Βόρεια Συρία εξυπηρετεί τον στρατηγικό σχεδιασμό του Τούρκου προέδρου για εποικισμό πάνω από ενός εκατομμυρίου σουνιτών προσφύγων στην περιοχή, ώστε να καταλάβει την περιοχή αυτή.

♦ Ο Ερντογάν απειλεί την Ελλάδα και την ΕΕ με μια ελεγχόμενη ροή προσφύγων για να πάρει ανταλλάγματα σε οικονομικό και γεωπολιτικό επίπεδο

♦ Ορθώς η κυβέρνηση κινείται σε ένα επίπεδο ευρύτερων συμμαχιών στην περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου, αλλά θα πρέπει να διασφαλιστεί το αρραγές εσωτερικό μέτωπο σε υψηλό πολιτικό επίπεδο

♦ Οι ασύμμετρες απειλές της Τουρκίας προς τη χώρα μας και την Κύπρο δε δικαιολογούν το κλίμα πανηγυρισμών, όπως επιχειρήθηκε να περάσει επικοινωνιακά μετά την επίσκεψη του Αμερικάνου υπουργού εξωτερικών


Σχολιάστε εδώ