διαΝΕΟσις: Οι Ελληνες δεν εμπιστεύονται τις ειδήσεις που διαβάζουν

διαΝΕΟσις: Οι Ελληνες δεν εμπιστεύονται τις ειδήσεις που διαβάζουν

Μία ανάλυση των βασικών ευρημάτων που αφορούν τη χώρα μας το 2019 από το ετήσιο Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Η ετήσια Έρευνα για τις Ψηφιακές Ειδήσεις (Digital News Report) του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης επιχειρεί να δώσει απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα.

Γνωρίζατε:
– ότι το 27% των Ελλήνων εμπιστεύεται τις ειδήσεις που διαβάζει;
– ότι το 54% αποφεύγει συχνά ή κάποιες φορές να ενημερώνεται;
– ποια είναι η κατάσταση των ΜΜΕ στη χώρα μας;
– πόσο εμπιστεύονται τις Ψηφιακές Ειδήσεις  οι πολίτες αλλά και κατά πόσο εξυπηρετούν το σκοπό τους;

Η διαΝΕΟσις δημοσιεύει μια σύντομη ανάλυση των στοιχείων που αφορούν την Ελλάδα για το 2019 (όπως είχε κάνει και για το 2018), την οποία επιμελήθηκε ο Αντώνης Καλογερόπουλος, Postdoctoral Research Fellow στο Ινστιτούτο Reuters και μέλος της ερευνητικής ομάδας που υπογράφει την Έκθεση.

Ποια είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν;

Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και το 2019 οι Έλληνες έχουν πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στις ειδήσεις, αφού μόλις το 27% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις που διαβάζει (το τρίτο χαμηλότερο ποσοστό στην έρευνα).

Μόνο το 39% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου πιστεύει ότι τα ΜΜΕ ελέγχουν επαρκώς πολιτικούς, επιχειρηματίες ενώ ακόμα λιγότεροι, το 32%, πιστεύουν ότι τα ΜΜΕ καλύπτουν θέματα που τους αφορούν.

Το 54% αποφεύγει συχνά ή κάποιες φορές να ενημερώνεται, ένα ποσοστό κατά 22 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των 38 χωρών.

Μόνο 28% προτιμά να βρίσκει ειδήσεις πηγαίνοντας απευθείας στις σελίδες των ΜΜΕ. Οι περισσότεροι τις βρίσκουν μέσω άλλων πηγών (search engines, social media ή άλλες).

Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα ανάμεσα στις 38 της έρευνας στη χρήση των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων Facebook, Messenger και Viber για ενημέρωση. Την ίδια ώρα, η χρήση του Facebook για ενημέρωση μειώνεται (10 μονάδες πτώση από το 2016).

Η χρήση του Twitter για ενημέρωση είναι μικρή (12%) και φθίνει.

Οι Έλληνες διαβάζουν ειδήσεις από 5,6 ενημερωτικές ιστοσελίδες την εβδομάδα κατά μέσο όρο, δηλαδή χρησιμοποιούν περισσότερες πηγές από ό,τι συμβαίνει σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες του δείγματος.

Η χρήση smartphones για ειδήσεις ανέβηκε από το 47% το 2016 στο 65% το 2019. Αντίθετα, η χρήση υπολογιστή για ενημέρωση έπεσε από το 72% στο 65%.

Πηγή: euro2day.gr


Σχολιάστε εδώ