Ευρ. Στυλιανίδης: Η εκπαίδευση ως βασικό εργαλείο ανασυγκρότησης της Ροδόπης

Ευρ. Στυλιανίδης: Η εκπαίδευση ως βασικό εργαλείο ανασυγκρότησης της Ροδόπης

Την παρουσίαση μιας απολογιστικής Μελέτης για την Εκπαίδευση στον Νομό Ροδόπης παρουσίασε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, προσκαλώντας όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής σε μια ανοιχτή εκδήλωση.

Κατέθεσε θέσεις, μέσα από τη γνώση και την εμπειρία του, για την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών, κατασκηνωτικών, πολιτιστικών και αθλητικών υποδομών που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια και ιδιαίτερα όταν ο ίδιος προΐστατο του υπουργείου Παιδείας.

Αναφέρθηκε στα 80 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν επί των ημερών του για την ολοκλήρωση 58 έργων κατασκευής, ανάπλασης, αναβάθμισης και αξιοποίησης σχολικών και αθλητικών υποδομών, όπως, π.χ., το 3ο και 10ο Δημοτικό Κομοτηνής, τα σχολικά συγκροτήματα Ιάσμου, Σαπών, Ξυλαγανής, των μειονοτικών σχολείων, του κλειστού γυμναστηρίου της ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ 2ο Λύκειο, του Νέου Σιδηροχωρίου κ.λπ.

Συζήτησε τα προβλήματα διαχείρισης εκπαιδευτικού προσωπικού, μίλησε για την έλλειψη προγραμματισμού και την προχειρότητα της ηγεσίας Γαβρόγλου και κατήγγειλε την υπονόμευση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου με την ίδρυση τέταρτης Νομικής στην Πάτρα και τη ραγδαία μείωση εισακτέων φοιτητών και προϋπολογισμού.

Ανέδειξε με παραδείγματα την ιδεοληψία της κυβέρνησης στα εκπαιδευτικά θέματα, ιδίως σε ό,τι σχετίζεται με τα Θρησκευτικά και τη διδασκαλία της εθνικής ιστορίας και ταυτότητας.

Επισήμανε ότι η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί είναι μοναδική δύναμη ανάδειξης, ανάκαμψης και ανάπτυξης της Ροδόπης, αρκεί να συμμετέχουν δημιουργικά στη διαμόρφωση ενός νέου σχεδίου για την περιοχή και στην υλοποίησή του, που θα αξιοποιεί τις υφιστάμενες υποδομές, δημιουργώντας τη νέα ταυτότητα και επιτυγχάνοντας νέα έσοδα για την τοπική αγορά και άκουσε τις απόψεις των εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας και κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις.

Το ζητούμενο

Για «ανεπίλυτα θέματα της μειονότητας» μίλησε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης επισκεπτόμενος τη Θράκη, τα οποία, όπως είπε, είναι η εκπαίδευση, ο εκσυγχρονισμός και η εφαρμογή του νόμου για τα βακούφια.

Μάλιστα εξέφρασε την πρόθεσή του να συσταθεί Μουσουλμανικό Συμβούλιο, υπαγόμενο στον πρωθυπουργό, «ώστε η μειονότητα να μπορέσει να έχει επίσημη έκφραση στο ανώτατο δυνατό επίπεδο και ο διάλογος αυτός κεντρικής Πολιτείας με μειονότητα να αποκτήσει θεσμικά χαρακτηριστικά».

Κάθε πρόταση δεκτή, κυρίως όταν γίνεται συνειδητά.

Το σενάριο

«Το πιο κακό σενάριο για τα παιδιά της μειονότητας θα είναι αν, όταν τελειώσουν το σχολείο, δεν ξέρουν να μιλήσουν καλά ούτε ελληνικά ούτε τουρκικά», είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Μα, με αυτό το… σενάριο πορευόμαστε τόσα χρόνια…

Δίγλωσση

Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι πρόκρινε τη δίγλωσση εκπαίδευση.

Ή μήπως ακολουθεί τη γνωστή συνταγή: «Έτσι τα βρήκαμε, μ’ αυτά θα πορευθούμε»;

Όπως και να ’χει πάντως… το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω…

Συγχρονισμός

Διότι την ίδια μέρα που ο πρόεδρος της ΝΔ επισκεπτόταν τη Θράκη, στον παράνομο σύλλογο Ένωση «Τουρκικής» Νεολαίας, στην Κομοτηνή, διοργανώθηκε εκδήλωση για τον εθνικό ποιητή… της μειονότητας.

Τι θα απαντούσε, άραγε, ο πρόεδρος της ΝΔ, ο πρωθυπουργός και όλοι οι πρόεδροι των κομμάτων, αν κάποιος τους ενημέρωνε ότι ο εθνικός ποιητής ελλήνων υπηκόων είναι ο αλβανικής καταγωγής Τούρκος Μεχμέτ Ακίφ Ερσόι;

Τι θα απαντούσαν, άραγε, εάν άκουγαν τον πρόεδρο του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Χουσεΐν Μπαλτατζί να λέει στην εκδήλωση πως «ο εθνικός ύμνος είναι ένα ανεπανάληπτο έργο τέχνης, γραμμένο με μεγάλο ενθουσιασμό, που φέρει την υπογραφή ενός μοναδικού αγώνα που δόθηκε με εθνική ενότητα και ομοψυχία και εκφράζει τη βαθιά αγάπη για την πατρίδα και το έθνος»…

Επίσης σημείωσε ότι «ο εθνικός μας ποιητής Μεχμέτ Ακίφ Ερσόι εξέφρασε τα συναισθήματα και τη λαχτάρα της τουρκικής κοινωνίας. Στους στίχους του έδινε ωραίες ειδήσεις σε ένα έθνος που τα στρατεύματά του είχαν διαλυθεί. Σε εκείνους τους μοναδικούς στίχους υποσχόταν νίκες στον ξυπόλητο λαό της Ανατολίας, που δεν είχε ούτε τουφέκια ούτε σφαίρες. Ο ύμνος της ανεξαρτησίας είναι σύμβολο των μεγάλων ηρωικών κατορθωμάτων που εν μέσω ανέχειας επέδειξε το τουρκικό έθνος. Ο εθνικός ύμνος είναι ένα ιστορικό πιστοποιητικό που περιγράφει το ποιες αξίες αγκάλιασε ένα έθνος και κέρδισε τον αγώνα του, όταν θέλησαν να το σβήσουν από την Ιστορία».

Σίγουρα δεν θα μπορούσαν αρχικά να πιστέψουν ότι το έθνος και η πατρίδα, στα οποία αναφέρεται ο… έλληνας γιατρός, είναι η Τουρκία… Και ίσως πως όλα αυτά γίνονται ε­ντός ελληνικής επικράτειας… Ή μήπως όχι;

Ίσως, τελικά, καλύτερα που δεν απαντούν και ίσως καλύτερα που άλλοι δεν ρωτούν καν…

Κατοχυρώνουν

Δεν τους προλαβαίνεις, κυρίως επειδή δεν έχεις σχέδιο…

Παράδειγμα, η σύσταση ομάδας φανατικών οπαδών της Γαλατασαράι στη Θράκη, που δημιουργήθηκε για να «δημιουργήσει»…

Μεταξύ των σημαντικών πράξεων συγκαταλέγεται και η τοποθέτηση μηχανήματος για… εζάν σε ένα χωριό της Ξάνθης, το Διάφορο…

Έστησαν το μηχάνημα στο τζαμί του χωριού και έτσι χάρη… «σε αυτήν τη σημαντική προσπάθεια πλέον ο ήχος του εζάν ακούγεται τις πέντε φορές της μέρας»…

Και όλα αυτά σ’ ένα χωριό που ιμάμης δεν υπάρχει, αλλά που με κάθε τρόπο πρέπει η περιοχή να κατοχυρωθεί…

Έλλη Μητακίδου


Σχολιάστε εδώ