Τα κατάφερε ο υπουργός Παιδείας να κάνει άνω-κάτω την Παιδεία

Τα κατάφερε ο υπουργός Παιδείας να κάνει άνω-κάτω την Παιδεία

Δεν υπάρχει χώρος της εκπαίδευσης που να μην έχει ξεσηκωθεί εναντίον του

Οξύτατες αντιδράσεις συνεχίζουν να προκαλούν οι αλλαγές στη διδακτέα ύλη του Λυκείου αλλά και στην πρόσβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την περίοδο 2019 – 2020. Ενώ μέχρι πρότινος ο αρμόδιος υπουργός Κ. Γαβρόγλου μιλούσε για ελεύθερη πρόσβαση (με κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων) σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, τελικώς ανακοίνωσε… διπλές εξετάσεις κι επαναφορά των Δεσμών. Με διαδικασίες που, ωστόσο, θέτουν υπό αμφισβήτηση ακόμη κι αυτό ακόμη το αδιάβλητο των εξετάσεων.

Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα υποβάλλονται σε διπλές εξετάσεις, μία για το απολυτήριο και μία για την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Κάτι που αναπόφευκτα θα προκαλέσει πρόσθετο άγχος και έξοδα στους μαθητές και τις οικογένειές τους. Καθώς για την είσοδο στα πανεπιστήμια θα συνυπολογίζεται (κατά 10%) ο βαθμός του απολυτηρίου, εκτιμάται ότι αυτό αναπόφευκτα θα ανοίξει ένα αλισβερίσι μεταξύ μαθητών (γονιών) και καθηγητών με… στόχο την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία.

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει και η πρόταση για κατάργηση της διδασκαλίας των Λατινικών στη Γ’ Λυκείου και αντικατάστασή τους από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Αντιδράσεις προκαλεί και το γεγονός ότι τα θέματα στα οποία θα κληθούν να διαγωνισθούν οι μαθητές θα είναι διαφορετικά ανά περιφέρεια. Κάτι που αφήνει ανοιχτά πολλά ζητήματα, όπως τον βαθμό δυσκολίας, κάτι που είναι δύσκολα μετρήσιμο και συγκρίσιμο. Με κίνδυνο μαθητές μιας περιφέρειας να ευνοηθούν έναντι αυτών άλλης περιφέρειας, όπου τα θέματα θα είναι μεγαλύτερης δυσκολίας.

Σοβαρές ενστάσεις για τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας διατυπώνουν οι καθηγητές και επισημαίνουν τον κίνδυνο οι εξετάσεις να τινα­χθούν στον αέρα. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστος, με την προσμέτρηση κατά 10% του βαθμού του απολυτηρίου θα υπάρξει κλίμα βαθμοθηρίας, καθώς στις σχολές μεγάλης ζήτησης ακόμη και ελάχιστα μόρια μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο. Πρόσθεσε ακόμη ότι το Λύκειο πρέπει να έχει αυτόνομο μορφωτικό χαρακτήρα, με μαθήματα γενικής Παιδείας και όχι να είναι προπαρασκευαστικό για την είσοδο στα ΑΕΙ.

Η καθηγήτρια Λατινικής Φιλοσοφίας και κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ Ελ. Καραμολέγκου τάχθηκε κατά της κατάργησης των Λατινικών, σημείωσε ότι η απόφαση ελήφθη χωρίς να προηγηθεί ο απαιτούμενος διάλογος και κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να ανακαλέσει την απόφασή της. Αντέκρουσε μάλιστα το επιχείρημα του Κ. Γαβρόγλου, ότι τα Λατινικά α­φορούν μόνο τα φιλολογικά, τονίζοντας ότι αυτά συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με άλλες επιστήμες, όπως η Νομική, η Ψυχολογία, η Αρχαιολογία κ.ά.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ελλήνων Φιλολόγων έσπευσε να ζητήσει από την επόμενη κυβέρνηση να επαναφέρει το μάθημα των Λατινικών. Εξάλλου σε κείμενο που υπογράφουν 332 φιλόλογοι σημειώνουν μεταξύ άλλων: «Εδώ και δεκαετίες οι φιλόλογοι γινόμαστε μάρτυρες της μεθοδευμένης, συστηματικής υποβάθμισης και αποψίλωσης των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στα σχολεία. Τομές της επιδείνωσης η κατάργηση των εξετάσεων των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, της Λογοτεχνίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η εκμηδένιση σχεδόν της διδασκαλίας του ‘‘Επιταφίου’’ και της ‘‘Αντιγόνης’’ και η σοβαρή υποβάθμιση των Λατινικών. Τα επό­μενα βήματα είναι ο πλήρης εξοβε­λισμός των Λατινικών από την Ομάδα των Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου και η περαιτέρω υποβάθμιση των Αρχαίων μέσω της κατάργησης της εξέτασης της μετάφρασης στο Γνωστό».

«Η δήθεν κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων μεταμορφώνεται, έναν χρόνο μετά, σε ένα άλλο σύστημα εξετάσεων που είναι διάτρητο και ‘‘τζογαδόρικο’’», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ο τομέας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής. Τονίζει ακόμη ότι το νέο σύστημα με τους υποψηφίους των δύο ταχυτήτων σκοντάφτει ιδιαίτερα στο θέμα του αδιάβλητου, που δεν διασφαλίζεται με τις κατά τόπους εξετάσεις. Αναφέρει επίσης ότι ο τίτλος «Εθνικό Απολυτήριο» στην πρόταση του υπουργείου είναι ψευδεπίγραφος, μιας και οι διαδικασίες που προβλέπονται δεν διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα και την αξιοπιστία.


Σχολιάστε εδώ