ʼρον-άρον πήραν πίσω την άδεια που είχαν δώσει τον Αύγουστο στην OIL ONE

Την περασμένη Τετάρτη, κατά τη διάρκεια έκτακτου δημοτικού συμβουλίου, εμφανίσθηκε ο γενικός γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Μιχάλης Βερροιόπουλος και ανακοίνωσε ότι ο υπουργός Περιβάλλοντος πήρε πίσω την απόφασή του και έτσι δεν θα υπάρχει πλέον κανένα πρόβλημα.

Ο δήμαρχος της πόλης Χρήστος Βρεττάκος τόνισε ότι «η Δημοτική Αρχή, μαζί με τον λαό του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας, μετά από αυτή τη μικρή νίκη πρέπει να συνεχίσει τον αγώνα για την επιβεβαίωση της ανάκλησης της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης καθώς και για την επανεξέταση όλων των αδειών των υφιστάμενων βιομηχανικών εγκαταστάσεων».

Ταυτόχρονα σημείωσε ότι «πρέπει όλοι μαζί να παλέψουμε ώστε να υπάρξει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την απομάκρυνση της Oil One, του τσιμεντάδικου και των δεξαμενών της εταιρείας Ελληνικά Καύσιμα».

Ο δήμαρχος κάλεσε τους πολίτες να ανταποκριθούν μαζικά στο κάλεσμα του δήμου, την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου (9 π.μ. αναχώρηση με πούλμαν από το πρώην δημαρχείο Δραπετσώνας – Αγωνιστών Πολυτεχνείου και Γ. Καραϊσκάκη), ώστε να κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τον υπουργό η πρόταση πνοής για μια πόλη ανθρώπινη, πρασίνου και βιώσιμης ανάπτυξης.

***

• Στη Βουλή θα συζητηθεί τελικά το θέμα της «σφαγής» των διευθυντών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Πειραιά που αποκάλυψε το «Π» και έχει κάνει πάταγο όχι μόνο στην κοινωνία της περιοχής αλλά και σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δύο βουλευτές, ο Γιώργος Μαυρωτάς από το Ποτάμι και ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, κατέθεσαν επίκαιρες ερωτήσεις προς τον υπουργό Παιδείας, με τις οποίες του ζητούν διευκρινήσεις για το τι έγινε αλλά και για το τι προτίθεται να κάνει για να μην έχουμε παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον. Επιπλέον, ο κ. Κωνσταντόπουλος επισημαίνει ότι η όλη διαδικασία ήταν παράτυπη γιατί το Συμβούλιο Επιλογής είχε έξι μέλη αντί για επτά, ενώ από τα δύο μέλη που έπρεπε να είναι γυναίκες υπήρχε μόνο μία. Αναφέρει επίσης ότι τα μέλη του Συμβουλίου εκτελούσαν διατεταγμένη υπηρεσία, γι’ αυτό και μέσα από τη συνέντευξη ακύρωσαν το έργο υποψηφίων διευθυντών με πολυετή προσφορά, εξαιρετική επιστημονική συγκρότηση, έργο και κοινωνική αποδοχή.

Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς ρωτάει τον υπουργό Παιδείας αν θεωρεί ότι η επιλογή της διαδικασίας, έτσι ώστε η συνέντευξη των υποψηφίων να έπεται των σταδίων της μοριοδότησης με βάση τα μετρήσιμα-αντικειμενικά κριτήρια και προσόντα και της διατύπωσης γνώμης των συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών, συμβάλλει στην ανάδειξη των πιο άξιων και ικανών σχολικών διευθυντών ή έτσι δίνεται η δυνατότητα χειραγώγησης των αποτελεσμάτων, ώστε οι «αρεστοί» να ξέρουν πόσα μόρια χρειάζονται σε σχέση με τους συνυποψήφιούς τους για συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ο υπουργός Παιδείας σκέπτεται σοβαρά να ακυρώσει τη διαδικασία και να ξανακάνει από την αρχή τις κρίσεις. Εκείνο που τον κάνει να διστάζει είναι μήπως προκαλέσει μεγαλύτερη αναταραχή στα σχολεία, αφού ήδη η χρονιά έχει αρχίσει και η εκπαιδευτική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη.

• Συνεδριάζει αύριο το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά με 43 θέματα στην ημερήσια διάταξη. Ανάμεσά τους η συγκρότηση Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, η ρύθμιση και καταβολή οφειλών από προσκυρώσεις και ρυμοτομήσεις, η αύξηση κατά 20% της δυνατότητας φιλοξενίας νηπίων και βρεφών στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς για το τρέχον σχολικό έτος, η μίσθωση χώρου για τη δημιουργία Μουσείου για την Ιστορία της Πόλης του Πειραιά και τη στέγαση συλλόγων της πόλης και άλλα. Βέβαια, τα πιο ενδιαφέροντα θέματα βγαίνουν από την προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση, που συνήθως «τρώει» και τον περισσότερο χρόνο κάθε συνεδρίασης, αλλά αυτά δεν είναι γνωστά.

• Με χαρακτηριστική ταχύτητα αντέδρασε το υπουργείο Ναυτιλίας στο πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί στα Κύθηρα με το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ (θυγατρικής της ΑΝΕΚ), που χάλασε και δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει τη γραμμή, με αποτέλεσμα από το Πάσχα το νησί να μην έχει σύνδεση με τον Πειραιά ή την Κρήτη, βυθίζοντας σε πλήρη απομόνωση τα Αντικύθηρα. Να σημειώσουμε ότι το δρομολόγιο ήταν επιδοτούμενο και συνήθως στις περιπτώσεις αυτές οι διαδικασίες αντικατάστασης μέσω επαναπροκήρυξης της γραμμής είναι χρονοβόρες. Όμως το υπουργείο ξεπέρασε τη γραφειοκρατία και προκήρυξε αμέσως τη γραμμή. Στον διαγωνισμό παρουσιάστηκε μόνο μια εταιρεία με το πλοίο «ΙΟΝΙΣ» της εταιρείας ΑΒΛΕΜΩΝ ΝΕ.

Να σημειώσουμε ότι το υπουργείο έκανε δεκτό το αίτημα του Δήμου Κυθήρων και έκανε δύο τα δρομολόγια από Πειραιά για Κύθηρα – Καστάλι εβδομαδιαίως (από ένα που ήταν πριν), με την προϋπόθεση βέβαια στο ένα δρομολόγιο τουλάχιστον να υπάρχει και προσέγγιση στα Αντικύθηρα. Επίσης με τους πλοιοκτήτες του «ΙΟΝΙΣ» το υπουργείο ήρθε σε πλήρη συμφωνία και απομένει να τακτοποιηθεί μόνο ένα αίτημα που υπέβαλε η εταιρεία, σύμφωνα με το οποίο επιθυμεί το πλοίο να παραμείνει χαρακτηρισμένο ως ημερόπλοιο για να μην υπάρξει αλλαγή στη σύνθεση του πληρώματος. Στο μεταξύ το υπουργείο προκήρυξε παράλληλα και άλλες τρεις γραμμές για τα Κήθυρα, μία από Γύθειο με προέκταση Καστέλι για όλο τον χρόνο, μία από Καλαμάτα με προέκταση Καστέλι για όλο τον χρόνο και μία τοπική Κύθηρα – Καστέλι για έξι μήνες, από Μάιο μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου. Για τις τρεις αυτές γραμμές όμως δεν υπήρξε ενδιαφέρον.


Σχολιάστε εδώ