Τα οικονομικά των εταιρειών δημοσίων σχέσεων

Το συγκρότημα της Civitas σημείωσε πάντως πτώση. Η μητρική εταιρεία είχε μειωμένο τζίρο το 2005 κατά 4 εκατ. ευρώ: 6,1 εκατ. ευρώ έναντι 10,8 εκατ. ευρώ το 2004. Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας μειώθηκαν σε 248.000 ευρώ το 2005, από 393.000 ευρώ το 2004.

Η Στράτακομ, στο ΔΣ της οποίας συμμετείχαν το 2003 ο Γιάννης Παπουτσάνης και η Μαριάνα Πυργιώτη, αύξησε ελαφρώς τον τζίρο της στο 1,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη της μειώθηκαν δραματικά στα 98.000 ευρώ το 2005, έναντι 540.000 ευρώ το 2004. Η δεύτερη θυγατρική, Media Training, εμφάνισε το 2005 ζημίες 21.000 ευρώ έναντι κερδών 94.000 ευρώ το 2004. Στο αρχικό ΔΣ ήταν η Μαριάνα Πυργιώτη.

Η V+O συνεχίζει τη θετική της πορεία, που αποδεικνύεται και από την εξάπλωσή της στα Βαλκάνια, με 2,6 εκατ. ευρώ τζίρο και κέρδη 156.000 ευρώ.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η εταιρεία Polity στο ΔΣ της οποίας στο ΔΣ αρχικώς εμφανιζόταν ο πρώην πρωθυπουργικός σύμβουλος Γιώργος Πανταγιάς. Η εταιρεία στην πρώτη της χρήση είχε τζίρο 629.000 ευρώ και κέρδη προ φόρων 172.000 ευρώ.

Τέλος, οι πρωτοεμφανιζόμενες Run Communications και ID Events έχουν και εκείνες κέρδη και υψηλό τζίρο 1 εκατ. ευρώ και 824.000 ευρώ αντίστοιχα.

Είναι μόνο μια πρόχειρη εικόνα του κλάδου, καθώς στον σχετικό πίνακα δεν υπάρχουν όλες οι εταιρείες παρά μόνο όσες υπέπεσαν στην αντίληψη της στήλης.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο των εταιρειών δημοσίων σχέσεων είναι οι δημοσιογράφοι που απασχολούν. Π.χ. μεγάλη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στο παρελθόν συνεργαζόταν με εταιρεία δημοσίων σχέσεων, στο περιοδικό της οποίας έγραφαν διάφοροι δημοσιογράφοι, ακόμη και ορισμένοι που κάλυπταν τον κλάδο.

Άλλες πάλι χρησιμοποιούν πολιτικούς συντάκτες ή τηλεαστέρες για σεμινάρια κ.ά.


Σχολιάστε εδώ