Τρεις νέες κατηγορίες εφημερίδων

Ήταν μία καλή οργάνωση που δυστυχώς συνέπεσε με την έντονη βροχόπτωση, τον εορτασμό του Πολυτεχνείου και την αντιπαράθεση Τριανταφυλλόπουλου – «Ελευθεροτυπίας». Όσα συζητήθηκαν ήταν επί της ουσίας ένα «παράθυρο στο μέλλον» για τον ελληνικό Τύπο, αφού στην αλλοδαπή ήδη συμβαίνουν. Πώς μπορούν οι εφημερίδες να ανταγωνιστούν τα υπόλοιπα μέσα, δεχόμενες αλλεπάλληλες επιθέσεις από το Ίντερνετ και τον δωρεάν Τύπο; Πώς θα σταματήσουν να χάνουν έσοδα; Χρειάζεται μάλλον ολική αναπροσαρμογή.

Οι εφημερίδες θα πρέπει να ανανεώσουν το κοινό τους, άρα να ξαναπάνε στους νέους. Η επιτυχία της «Athens Voice» είναι ενδεικτική. Μέσα σε έναν χρόνο λειτουργίας η εφημερίδα με μικρό κόστος είναι οριακά κερδοφόρα. Αντίστοιχα, στα ηλεκτρονικά μίντια υπάρχει το παράδειγμα του Mad TV. Πρέπει οι εφημερίδες να μπουν στα σχολεία, πρέπει οι μαθητές και οι φοιτητές να γίνουν αναγνώστες και δημοσιογράφοι. Η σύγχρονη τάση, όπως αναδείχθηκε και από το συνέδριο, είναι η στροφή σε επιμέρους κατηγορίες κοινού, όπως οι νέοι αλλά και οι γυναίκες.

Οι εφημερίδες χρειάζονται μια πιο θηλυκή ματιά για τα πράγματα, όχι απλά ένα περιοδικό μόδας. Οι γυναίκες διαβάζουν περισσότερο, απλώς δεν επιλέγουν τις εφημερίδες με τη σημερινή τους μορφή. Μια ακόμη ενδιαφέρουσα τάση είναι η παραγωγή προϊόντων με έναν αρχικό πετυχημένο τίτλο, κάτι που κάνει το «Βήμα» με το «ΒΗΜΑGAZINO» και η «Ελευθεροτυπία» με όλα της τα έντυπα που αρχίζουν από «Έψιλον».
Οι δωρεάν εφημερίδες, όπως στη Γαλλία, που προκαλούν κλυδωνισμούς στα μεγάλα έντυπα, έτσι και στην Ελλάδα θα είναι καθεστώς.

Μια δεύτερη κατηγορία εκτιμάται πως θα είναι οι θεματικές, με την εξειδικευμένη πληροφόρηση. Μια τέτοια σε έναν βαθμό είναι και το «ΠΑΡΟΝ». Μια τρίτη τάση θα είναι οι εφημερίδες γνώμης που θα απευθύνονται κυρίως στη μεσαία και την ανώτερη τάξη και θα λειτουργούν λίγο πολύ και ως σούπερ μάρκετ προσφορών.


Σχολιάστε εδώ